Diagnose FireFly CVS/ME

Plaats hier de resultaten die je met de CVS/ME behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
firefly
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor firefly » Wo Jan 15, 2003 5:43 am

Ben bij een andere opticien geweest, en nu heeft een optimetrist mn ogen opgemeten met een hele lading meer testen! Hier komt echt iets totaal anders uit!!!

Moest ik bij de ene opticien nog +0,5 voor beide ogen... Deze optimetrist is van mening dat mijn ogen zowieso niet beide hetzelfde nodig hebben. De een +0,25 , de ander een andere sterkte, en beide met cilinders! En ik moet 10% kleur in mijn glazen en 2 soorten filters want mijn pupillen zijn groter dan ze zouden moeten zijn waardoor ik dus veel last van het licht heb, en die 10% kleur kunnen het dan al een stuk zachter maken. En dat zou dan ook mijn klachten verklaren met snel vermoeide ogen, lichtovergevoeligheid, problemen met fixeren, hoofdpijn, etc.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: firefly op 2003-01-26 11:13 ]</font>

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Jan 15, 2003 8:47 am

Even opnieuw een tussenstand:
<UL>
<LI>ME met als trigger waarschijnlijk kwik (amalgaam) en een langdurige periode van geestelijke stress
<LI>heftige <B>intoleranties</B> die heel wisselend zijn. De ene keer gaat een patatje wel de andere keer niet. Tijdens onderzoek geen IgM reacties, dus waarschijnlijk hebben we hier te maken met intoleranties. Misschien is stress (ME patienten hebben maar een beetje nodig om klachten te krijgen) hier de factor die versterkent werkt
<LI>zeker <B>hypoglycemie</B>: ik ben na een flinke dosis suiker totaal mezelf niet meer. Heel emotioneel, agressief, bot, sjagarijnig, enorme stemmingswisselingen. Word er vaak eerst hyperactief van en daarna word ik dood en doodmoe voor de rest van de dag.
<LI>Bijna zeker een <B>schildklier deficientie</B> (lage temp voor het opstaan), erg kouwelijk, dun haar en verliest veel haar, onverklaarbare gewichtstoename.
<LI>bijna zeker <B>lyme disease</B> door een recente teekbeet. Het is niet duidelijk of ze al jaren lang lyme had, door een vroegere teekbeet. Twee weken behandelt met doxycycline, de huisarts zegt dat het nu over is.
<LI>een <B>candia infectie</B> sterkte 3 en een verstoorde darmflora.
<LI>Bijna zeker <B>Neurally Meditated Hypotension</B>, een bloeddruk stoornis waardoor duizelingen optreden als het lichaam van een liggende of zittende naar een staande positie gaat.
<LI>Zeker <B>HPU</B>, met als klacht o.a. een bekkeninstabiliteit.
<LI>Bijna zeker een <B>bijnier insufficientie</B> omdat ze ook intolerant is geworden voor heel lichte stress zoals harde geluiden, fel licht en bewegende beelden.
<LI>Misschien <B>fixatie dysparatie</B> dansende letters bij het lezen en omdat de ene opticien haar een prisma bril wilde aanmeten maar de ander zei dat het ook opgelost was met een cilinrische bril en licht gekleurde glazen.
<LI>Een grote <b>carnitine</B> deficientie waardoor ATP productie niet goed verloopt.
</UL>
<H4>FireFly moest, net als zo veel ME patient, de afgelopen 10 jaar vaak horen dat ze wat flinker moest zijn, en dat het tussen haar oren zat!! Nou niet dus als je deze lijst ziet</H4>
Laatst gewijzigd door Willy op Zo Jun 08, 2003 4:40 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

firefly
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor firefly » Wo Jan 15, 2003 10:06 am

deze opticien is van mening dat ik geen prisma's nodig heb, maar cilinders! Die andere opticien is zo dom geweest dat niet te meten, en dacht daarom dat ik prisma's nodig zou hebben (wat hij dus zelf niet kan meten)... Hij zei dat dat in combinatie met mijn lichtovergevoeligheid dezelfde klachten geeft als bij fixatie dysparatie.

Ik heb al een hele gave bril uitgezocht :smile:

En willy, ik had al gekeken bij caroline dr reactie hoor :smile: k zei al dat ik es met mn huisarts moet overleggen of ze me daar een verwijzing voor wil geven.

firefly
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor firefly » Wo Jan 15, 2003 10:13 am

Willy, jij schrijft:

"bijna zeker lyme disease door een recente teekbeet. Het is niet duidelijk of ze al jaren lang lyme had, door een vroegere teekbeet. "

Maar die bacterie konden ze 8mnd geleden niet vinden he, en toen ik opeens die 'griep' en 'eczeem' plekken kreeg ben ik behandeld met antibiotica. Volgens de huisarts zou ik nu onmogelijk Lyme kunnen hebben?

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Jan 15, 2003 12:24 pm

ik zet het er bij

Caroline (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Caroline (therapeut) » Wo Jan 15, 2003 12:57 pm

Je hebt geen verwijzing nodig voor een orthomanueel arts. Let op: ga naar een orthomanueel arts, dus geen manueel therapeut! Het is belangrijk dat je naar de goede persoon gaat.
Een goede gezondheid begint bij een gezonde darm!

Caroline van Dommelen
Orthomoleculair natuurgeneeskundig therapeut

firefly
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor firefly » Wo Jan 15, 2003 1:08 pm

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: firefly op 2003-01-26 11:14 ]</font>

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Jan 16, 2003 12:48 am

Zo'n arts wordt vergoed door het ziekenfonds.

firefly
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor firefly » Vr Jan 17, 2003 4:24 am

Nou het gaat de afgelopen 2 dagen best aardig :smile:

Gister 40 min. met de hond gelopen, vanochtend ook. Daarna direct op de fiets gestapt voor wat boodschappen, al met al 2x 10 min. gefietst en nog 15 min. gelopen. Dus ben 'n uur en 'n kwartier achter elkaar actief geweest. Ben nu wel duizelig en moe, nu dus ff zitten. Maar met een uurtje vermoed ik dat ik wel weer verder kan gaan met wat anders.

Ik hield voor het eerst sinds heel wat jaren tijdens mn menstruatie maar heel weinig vocht vast!! Normaal minstens 1,5 kilo, nu hooguit 0,5 ofzo. Ben er ook een stuk beter doorheen gekomen dan anders, minder humeurig, minder buikpijn, minder misselijk, en minder zin in suiker.

En: ik begin weer langzaam aan wat af te vallen!!! Ik stond al heel wat weken stil. Nu heb ik er eindelijk weer 0,8 af.Tis wel 2 jaar geleden dat ik op dit gewicht zat :smile: Hopelijk gaat het nu een beetje doorzetten.

San
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor San » Vr Jan 17, 2003 5:03 am

Hoi Firefly,

wat goed om te horen dat je al zoveel kunt fietsen...de laatste keer dat ik dat geprobeerd heb, was ik echt een wrak...wel tijdelijk, maar toch...

Wat heb je dan veranderd waardoor je nu wel afvalt, denk je?

Groetjes,

San

firefly
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor firefly » Vr Jan 17, 2003 5:07 am

Ik weet het niet San... Ik denk dat het toch weer mn hormonen zijn waar het aan ligt.

Ik heb een paar x per jaar een korte periode dat ik opeens veel meer kan en opeens afval. De laatste keer 8 kilo in 5 weken tijd... Toen dachten ze dat ik aan het hyperen was, helaas hebben ze toen niet ff mn tsh e.d. geprikt. Daarna werd ik weer sloom en moe etc etc en had ik die 8 kilo er in 7 weken weer aan.

Wat dat betreft lijkt het net alsof ik aan het jojo'en ben tussen hyper en hypo.

Net als met dat fietsen, vandaag gaat het goed, maar het kan best zijn dat ik morgen nog geen 5 min. kan fietsen.

firefly
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor firefly » Vr Jan 17, 2003 9:54 am

nou de rest van de middag heb ik gezeten haha ben na een paar uur als n puddinkje ingezakt. moe moe moe... en ook weer erg verward en woorden omdraaien enzo.

maargoed, de ochtend was geweldig :smile:

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Jan 17, 2003 1:52 pm

Wil graag weten of je morgen weer opgeknapt bent. Dus even geen tentfeest vanacht he!!!!

firefly
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor firefly » Ma Jan 20, 2003 6:26 am

Nou na een nacht van slechts 4 uurtjes (6.00-10.00) zou ik zowat een moord doen voor wat melatonine zodat ik bij kan slapen... Maar laten we dat maar niet doen he :wink:

Voel me lichamelijk echt super brak na dit nachtje, maarja dat zou iedereen wel hebben denk ik.

T weekend was redelijk... moe moe moe en weinig tot niks kunnen doen :sad:

Nahjah, op naar betere dagen...

firefly
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor firefly » Di Jan 21, 2003 8:51 am

volgens mij begint er ook iets van de nieuwe supplementen te werken, ben wat minder duizelig en wat minder last als ik opsta.

helaas ist nog lang niet helemaal weg

Terug naar “Behandelingsresultaten: Chronische Vermoeidheids Syndroom”