Behandeling MirjamP: chronische vermoeidheidssyndroom

Plaats hier de resultaten die je met de CVS/ME behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
firefly
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor firefly » Za Mei 29, 2004 1:09 pm

MirjamP schreef:En fire fly nee ik heb nooit bericht binnen gehad dat ik arbeidsongeschikt zou zijn of ben.

arbeidsGEHANDICAPT is weer wat anders dan arbeidsongeschikt

MirjamP
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor MirjamP » Za Mei 29, 2004 2:29 pm

Haahaahahaahah firefly,

Zie je nu wel dat ik ook arbeidsgehandicapt ben!!!ipv arbeidsongeschikt!!

groeten Mirjammie
Gisteren moet je vergeten
Vandaag moet je genieten
Morgen moet je leven

MirjamP
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor MirjamP » Do Jun 03, 2004 1:53 pm

Hallo allemaal,

Hier weer een korte update.
Ik kan niet anders zeggen dat het op het moment geweldig met me gaat
Moet wel nog steeds nadenken niet te veel te willen ineens.

Want ondanks de ellende met het gak en ontslag aanvraag van me baas
waar ze nu dus echt mee bezig zijn.
En me woonproblemen (moet er hier weer binnen afzienbare tijd uit).

Heb ik zoiets ach zie wel komt tijd komt raad.

En moet zeggen dat die houding me prima bevalt ben een stuk rustiger en hou dus meer energie over voor andere dingen.

Verder loopt me apv toch nog even verder uit dan verwacht maar het einde is nu eindelijk in zicht!!
Ga as Zondag lekker een weekje zon strand en zee snuiven en er lekker 8 dagentussenuit naar turkije.

Mirjam

Vandaag moet je genieten

Morgen moet je leven

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Do Jun 03, 2004 2:57 pm

Goed zo Mirjam!!!!

Ik ga je veruizen naar behandelingsresulaten.

Zou je nog eens willen opschrijven voor me

1. hoe het was,

2. wat je hebt gedaan,

3. wat voor jou werkt en

4. hoe het nu is.

MirjamP
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor MirjamP » Vr Jun 04, 2004 12:27 am

Hallo Willy,

Hier een (hopelijk kort verslagje)over hoe het met me was??
Nou ik kan wel zeggen dat het in de begin periode erg slecht was ,was erg bang ging zo hard achteruit .
Ik was bang dat ik nog slechter werd en in een rolstoel zou belanden.
Kon niet meer voor mezelf zorgen.

Had de keuze in het begin tussen douchen of aankleden .
Moeite met trap lopen deed ik ook hooguit 2 per dag eraf en erop me bed in.Soms haalde ik me bed niet eens en moest ik eerst op de bank gaan slapen etc etc.

Gelukkig vergeet je ook weer snel hoe slecht ik was omdat het nu gewoon veeeel beter gaat .
:P :P :P

Wat ik heb gedaan me door Willy een schop onder me kont laten geven en voor mezelf te leren kiezen en ik ben gegaan voor de carnitine en de msm moest de msn lanzaam opbouwen want reageerde er heftig op!!

Ja en dan stapje voor stapje verder kwam inmidels bij paul v Meerendonk terecht waar ik ook met sprongen door vooruit ben gegaan.
Mag wel zeggen dat er veel periodes zijn geweest dat ik een behoorlijke terugslag kreeg en weer moest vechtten om er weer bovenop te komen.
Ben met Paul bezig geweest met het euh..... dit heb ik dus nog wel
vaak (nou ja het dieet om voedselallergieen op te sporen) :-?
Deze had ik gelukkig niet en mocht er weer mee stoppen!!
Toen met schilklier begonnen en het Anti Viraal Dieet (komt in het kort erop neer dat je je virussen uit je lijf laat verwijnen .

Ben hier nog wel mee bezig maar gelukkig voor mij komt hiervan het einde in zicht.

Wat werkt?? Ja dat is grote regelmaat goed luisteren naar je lichaam en doorzetten dat werkt .Niet beginnen stoppen en dan weer etc maar gewoon alles erbij nemen (ook al was t erg slecht soms)en zie nu hier het resultaat!!! :D :D Zet straks op het einde wel even wat er werkt aan voedingsupplementen en medicijnen.

Hoe het nu is ja kan niet ander zeggen als in me vorige berichtje geweldig!!Komt onder andere ook omdat er een factor in me leven is die een grote rol in me leven speelt waar ik veel plezier aan beleef!!! :P :P :P
Moet nog wel steeds zuinig op mezelf zijn en soms zelfs smiddags een slaapje doen maar dat heb ik er graag voor over.

Zal even een lijsje maken van wat ik nog gebruik:
msm 1000mg 3x per dag
chroom 3xper dag
l taurine 1x om de dag
ultra preventrive3x per dag
magnesium malate 2x per dag
radionorm 4x per dag
lymphomyosot om de dag 8 x
ijzer 2x per dag (kon anders niet meer af)
carnitene 9xper dag
vitamine c 4x per dag 1000mg
rivotril 1x per dag 0,05mg
melatonin 1x per dag 3.00 mg
amitriptyline 1x per dag 25 mg
b 12 om de 4 dagen
thyreoid 1x per dag 1.20 mg
crotalis 5 x om de dag

Nou willy dacht dat dit het was als ik iets vergeet hoor ik het wel!!!
Wil je op deze manier weer eens hartelijk bedanken voor alles wat je al voor me betekend heb en nog gaat betekenen.

Mirjammeke

Vandaag moet je genieten

Morgen moet je leven

MirjamP
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor MirjamP » Za Jun 19, 2004 8:41 pm

Hallo allemaal,

Inmiddels terug van vakantie in Turkije en daar heerlijk genoten van alles zon,zee eten zwembad etc met me moeder.
Was lekker uitgerust had alleen een verschrikkelijke heimwee.
Heimwee naar me vriendje!!! :P :P :P

Maar gelukkig nu net 3 dagen met hem doorgebracht en verschrikkelijk genoten !!! :P :P

Verder is er inmiddels ontslag aangevraagd door me baas en ben ik in onderhandeling met het fnv hierover.
Moet n.l officeel aan het werk gaan na me 2 keer gak/uwv omdat deze me voor 100%goedgekeurd hebben.
Fnv raad me aan om tegen deze beslissing een aangetekende brief te sturen waarin ik vermeld het niet eens te zijn met het ontbindingsvoorstel
en deze dus zeer zeker niet teken.(aan me baas)

Ook omdat zoals me baas vermeld dat er wederzijdse afspraken gemaakt zijn (wat dus niet zo is)en me willen afschepen met 1 maand salaris en 8% vakantie toeslag (wat een lachsalvo opleverde toen ik erover belde)
Maar moet eerst voor ik verdere stappen onderneem even contact met het fnv opnemen (zodat indien nodig deze voor mij verweer gaan voeren)

Wat me gezondheid aangaat kan ik alleen maar melden dat deze nog steeds met sprongen vooruit gaat (zal de verliefdheid ook wel een grote rol in meespelen!!)Moet wel nog steeds mezelf af en toe in acht nemen door of savond's even een slaapje te doen of te rusten.

Ga van de week Paul weer even bellen om me bloedwaardes van me schilklier te horen en de laatste loodjes van me crotalis door te spreken .
Wil van de week naar de 6 ampullen toe en er dan een einde aan zien te brouwen (wat zeker lukken zal)moet dan ook met een terugval rekening houden wat na elke ophoging terugkomt.

Zo dit was het voor dit moment als ik weer dingen verneem van me ontslag zal ik deze weer op het forum melden.

groetjes Mirjam

Ben dan al blij als ik een deel supplementen kan laten staan vind 40 per dag nog steeds erg veel en begin er steeds meer moeite me te krijgen(slikken) :-? :-? :-?

B12 spuit ik nog steeds per 4 dagen en voel me daar erg goed bij !!merk dat 1 keer per week net even te weinig is om me goed te blijven voelen.

Vandaag moet je genieten

Morgen moet je leven

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Ma Jul 12, 2004 12:22 pm

Ik heb mijn pillen even geteld die ik slik per dag ik kom op 62

:lol: :lol: :lol:

daarom heet ik ook pillie willie

MirjamP
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor MirjamP » Za Jul 17, 2004 7:08 pm

Hallo Willy,

Wil echt niet ondankbaar lijken maar ik slik gewoon slecht heb er problemen mee.Maar resultaat was/is er wel naar.
Want sinds verleden week zit ik zonder een heel hoop supplementen.
Had ze keurig op tijd besteld maar ja een speciaal geval zo als ik :wink:
duurt altijd even.

Zit iets fout bij de ptt in Zwolle en nu na een dikke week en vele telefoontjes verder zat ik dus nog zonder. :evil:
En ik maar niet snappen in de eerste intsantie waarom ik zo extreem moe was zodat ik smiddag"s zeker weer 2 uur moest gaan slapen.
En ineens viel het eurootje ik slik nl al een dikke week geen msm meer.
Dus vandaag snel naar de drogist getogen en daar een flinke hoeveelheid weggehaald en meteen ingenomen. :lol:
Merk er helaas nog niets van maar hoop dus wel snel op te knappen ga n.l eind van de week een week op vakantie met me vriendje.
En wil dan toch wel een beetje normaal kunnen rondhobbelen.

Dus Willy het is wel weer bewezen dat ik niet zonder kan en het nog steeds erg nodig heb.
Kan dit ook nog steeds zeggen van de amitriptyline was het laatst een keer vergeten en kon meteen weer schaapjes tellen.

Verder ben ik nog steeds bezig met me ontslag alleen heeft nu het fnv het over genomen en die zijn bezig met onderhandelen met me baas.
Is n/l al een dikke week stil aan het front dus ik weet niet of er iets gebeurt.Behalve dat ik alle informatie 10 keer verstrekt heb.
Dus ik kan hier weinig over vermelden (maar maak me gelukkig minder druk om dit soort dingen)dat doe ik nu alleen op de dag zelf en verder kan ik er toch niets aan veranderen.
Zo dit was het wel weer voor nu als er meer nieuws is meld ik me weer

liefs Mirjam

Vandaag moet je genieten

Morgen moet je leven

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Ma Jul 19, 2004 10:20 pm

Niet leuk, maar wel een goede test. Je weet nu dat MSM voor je werkt!!!!

MirjamP
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor MirjamP » Ma Dec 13, 2004 11:46 pm

Aan willy en iedereen wie dit leest,

Weer een up date na vele maanden.
Ben inmiddels weer een reisje Polen verder (waar ik heel erg van genoten heb)vooral van de mooie natuur daar!!

Heb afgelopen zomer een tekenbeet opgelopen waardoor ik aan de antibiotica moest en daardoor me apv langer moest volhouden
Inmiddels 6 weken apv vrij en moet zeggen het gaat redelijk goed.
Redelijk komt ook omdat ik een week of 3 geleden weer verhuist ben en nog steeds geen rust in me kont heb.
Ben vanaf die tijd nog maar 4 dagen thuis geweest.

Voordeel is dat ik veel dichter bij me vriend woon en daar ontzettend van en mee geniet!! :P :P :P
Eigelijk ben ik als het weze geemigreerd van de ene kant van het land naar de andere kant en ben nog steeds me winkels kwijt.
Maar dat zal wel snel gaan wennen als ik me weer wat minder moe voel en ik wat meer op pad ga.

Slik ook een week of 3 geen amitriptyline meer en soms gaat het goed en soms wat minder.
Als ik een heel slechte nacht heb gehad en ik naar Amsterdam moet dan neem ik de avond ervoor wel een amitriptyline in en dan slaap ik ook meteen veel vaster.

Ben wel ontzettend blij dat het apv afgerond is zodat ik een stuk minder hoef te slikken(ben een ontzettend slechte pillen slikker).
Ga deze week wel weer met een neuwe proef beginnen en ga ultra antioxidant slikken en kijken wat dit voor me gaat doen.

Heb eind Januari weer een belafspraak met Paul en dan bespreken we om een nieuw volledig bloed en ontlasting onderzoek en kijken hoe het nu met me gaat en is.Zit voorlopig nog wel aan me schilklierhormoon en als ik deze vergeet ben ik ook veel kouwelijker tot ijsbeer aan toe.

Moet wel zeggen dat ondanks me vermoeidheid ik stukken veel meer kan.
Ook omdat ik nog regelmatig naar Amsterdam moet (minstens 1x per week)en reizen me nog steeds volledig sloopt maar red het wel allemaal.
Ga nog steeds naar Amsterdam omdat ik het ineens verschrikkelijk in me rug had en na een paar weken amper kon zitten of staan.
Raar want ineens was het een stuk minder om na een paar dagen weer opnieuw van voor af aan terug te komen.
Dus maar hopen dat dit ook weer snel over gaat en beter word.

Verder prik ik nog steeds om de 4 dagen de b 12 en merk meteen meer energie en geestelijk veel beter.
Wanneer ik deze net als msm niet gebruik dan ben ik 100 x zo moe (bijna ouderwets).
Waar ik wel moeite mee heb omdat ik merk nog steeds erg slecht stil te kunnen zitten.
Maar wil de komende tijd(en dit roep ik al een aantal weken :wink: )toch weer aan het schilderen slaan omdat het me als inspanning toch ook erg ontspant en een heel goed gevoel geeft!!

Het grote geheel is eigelijk dat ik nog steeds heel erg schomel van goed tot een stuk minder maar dat is ook niet gek er komt steeds iets tussendoor (zoals verhuizen)wat weer hoopjes energie vreet.
Maar geestelijk voel ik me wel sterker en me doelen zijn ook veel haalbaarder.Heb voor de komende periode vooral veel rust ingelast en genieten.

Nou denk dat dit het voorlopig wel weer even is.

groetjes Mirjam en voor Willy ....(p) :P :P :P

.

Vandaag moet je genieten

Morgen moet je leven

MirjamP
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor MirjamP » Ma Dec 13, 2004 11:48 pm

hahahamoest wel lachen om mezelf bedoel met apv natuurlijk avp =anti viraal protocol voor de niet kenners

Vandaag moet je genieten

Morgen moet je leven

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Di Dec 14, 2004 11:32 am

Heeeee Mirjam, goed van je te horen!!

Je bent wel naar een hele mooie streek verhuist, veel minder luchtverontreiniging ook!!

Net als Maronka kom je gewoon af en toe langs zeilen. Wat mij betreft ben je helemaal ontslagen uit dit Pillie Willie Digiatle Ziekenhuis.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

en, ik vind dat je een geweldige vriend hebt!!

zal af en toe nog eens je hulp in roepen als ik iemand op het forum tref die qua klachten op je lijkt.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

MirjamP
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor MirjamP » Di Dec 14, 2004 3:27 pm

Hee Willy,

Ja het is hier fantastisch wonen!!! zie nu af en toe reetjes vaak konijnen en eekhoorns wie door me tuin heen banjeren.
En de lucht is hier echt wel zuiverder ruikt niet naar uitlaatgassen maar naar bos en aarde.

Nu me weer voorbereiden op stoppen met roken en dan ruik ik nog beter en ben ik zelf weer een stuk gezonder(was helaas weer gesneuveld)

En ik houd zo af en toe de PW site in de gaten alleen niet meer alles zoals in het begin maar meer alleen het c.v.s gedeelte.
Maar als je hulp nodig hebt je gilt maar (liefs niet in me oor :wink: )of mailt en ik zal er zeker op antwoorden.

En wat me vriend betreft ja het is een schat en ik kan niet anders zeggen dan dat ik stapel op hem ben en hij me een hoop rust schenkt.

Het enige wat me zelf nog stoort is dat ik woorden vaak verkeerd of letters omdraai maar ook dat zal wel weer goed komen.

vriendelijke groeten Mirjam (p)

Vandaag moet je genieten

Morgen moet je leven

MirjamP
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor MirjamP » Di Okt 25, 2005 3:50 pm

Hallo Willy en andere geintresserden,

Na lange tijd weer een up-date (had dit al een paar keer geprobeerd maar helaas was alles weer kwijt) :-?

Zoals voor sommige bekend ben ik in het begin van dit jaar gestopt met de crotalus.
En heb inmiddels ook de daarbijbehorende supplementen afgebouwd.

Was in Februari van dit jaar met mijn moeder naar Afrika geweest en heb er verschrikkelijk van genoten.
was en ben ook erg trots op mijzelf geweest omdat het een georganiseerde reis was en we dit toch maar mooi hebben volgehouden.
Nadeel was alleen dat ik Gerard ontzettend gemist heb en erg blij was weer terug te zijn.
Maar wat je daar ziet aan wilde dieren waar je oog in oog mee staat is met geen pen te beschrijven(wat een ervaring!!) :P :P :P
Deze reis heb ik binnen en kunnen ze me niet meer afnemen.

Maar helaas zo als het gaat na terug komst ligt er wel weer wat op je te wachtten.En helaas was dit mijn inkomsten.Mijn baas had besloten dat ze per 1 april(en nee was geen mop)een loonstop op mijn salaris deden.
Dus meteen naar U.W.V getogen waar er meteen al van alles mis ging en deze aanvraag me echt maagpijn en slapeloze nachten heeft bezorgd.
Maar gelukkig na 3 maanden eindelijk (met terugwerkende kracht)een W.W uitkering.

Moet alleen 1 x per week solliciteren en dan verloopt alles goed.
Ben inmiddels aangemeld bij een bureau wat voor het u.w.v aan omscholing of begeleiding doet voor mensen die langdurig ziek of ww hebben.
Heb hier een verschrikkelijk leuke dame in gevonden (wie zich volledig voor me inzet)

Gelukkig voor mij (als het tij keert keert het ten goede!!!)zit ik op schilderles in een ateljee.(waar nog meerdere creatieve cusussen worden gegeven)en waar ik mijn verhaal vertelde dat ik vanwege mijn belastbaarheid (welke we nog niet weten)maar eerst eens aan vrijwilligerswerk moesten gaan denken,deze meteen zei dan kom je toch hier!!! :P :D :P
En zo gezegd zo gedaan ik ben dus een creamuts geworden en ga les geven!

Maar dan ja kom je van vakantie thuis uit Egypte en krijgt je vriend te horen dat zijn bedrijf failliet is.
Dus een verschrikkelijke domper op een heerlijke vakantie samen.
Maar dan....gelukkig we gaan een soort doorstart maken.
Ja we!!! Gerard gaat gewoon door met wat hij altijd al deed en ik ga de telefonische kant doen en een hele hoop leren zodat ik misschien in de toekomst ook helpdesk kan gaan doen.
Oftewel ik ben zo ontzettend blij met deze kans!!welke ik met bijde handen aangrijp want ik kan van huisuit gaan werken.

Wat mischien ook leuk is om te vermelden is dat we al een paar maanden samenwonen en het geweldig gaat ook met gerard's zoon.
We hebben het ontzettens leuk samen.
Zijn nu hard aan het overwegen om te verhuizen,omdat het hier zo ontzettend klein is.En we een werkkamer nodig hebben.

Verder gaat het met mijn gezondheid nog steeds erg schommelend ,maar da's niet echt vreemd of je alleen voor jezelf zorgd of voor 3 man is toch een heel verschil.
Merk alleen dat ik er meestal een stuk rustiger onder ben en dingen meer over me heen laat komen.Waardoor het ook een stuk overzichtiger blijft.
Ben nu ook bewuster van wanneer ik een erg drukke week heb ik dan ook een dag inplan dat er even niets hoeft of moet.

Helaas en dat lees ik ook nergens terug of hoor ik van andere b 12 spuiters,heb ik tegenwoordig als ik geprikt heb veel last van pijn.
En dan bedoel ik niet pijn tijdens of pijn van de vloeistof maar net of de plek waar ik prik er niet meer tegenkan.Gekneusd (maar dan zwaar)gevoel.
Dus andere been geprobeerd maar helaas zelfde resultaat.
Spuit nu dus maar wat minder maar dubbele hoeveelheid.
Want heb het zonder geprobeerd ,maar das dus geen optie(extra vermoeid)

Moet de komende tijd geopereerd worden aan de spataders aan me been.
Had hier zo'n pijn van en een kous was geen optie.
Kon steeds minder lopen zonder pijn dus knoop doorgehakt en verleden week alle onderzoeken gehad welke nodig waren.Nu dus wachten op een oproep.

Ik slaap al maanden zonder amitriptyline of nerfensaft maar de week voor volle maan slaap ik waardeloos tot bijna niet en soms neem ik dan een halve ami in (is 12 1/2 mg)en de volgende dag ben ik net een zombie en zeer ongenietbaar.Dus probeer dit zo weinig mogelijk te gebruiken alleen in geval van nood.

Kan dus melden dat het ondanks terugvallen best wel goed met me gaat.
Ga nog steeds voor de 80% .
Maar ben al een heel eind.
Nu nog leren dat ik mezelf wat meer in acht moet nemen en meer rust moet creeren.En niet alles achterelkaar doen,want dat is mijn grootste fout nog steeds.Maar gelukkig remt Gerard me hier vaak in af en zegt dan en nu zitten(de rest ligt er straks ook nog wel) en niet niet jammer dan!! :oops:

Enne Willy..... je had gelijk hoor ben erg blij dat me ex wilde scheiden heb daardoor Gerard ontmoet!!
En al is het wel eens moeilijk 2 ME-er er is wel heel veel begrip voor elkaar.

veel liefds Mirjam (p)

Vandaag moet je genieten

Morgen moet je leven

Maris
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Maris » Di Okt 25, 2005 8:27 pm

Wouw !
Echt goed om te horen dat het zo goed met je gaat !!!!! Ondanks een paar fikse tegenslagen heb je je er ( samen met Gerard ) toch maar doorheen geworsteld !
Wij, CVS-ers , worden straks nog de meest stressbestendige mensen ter wereld ! :wink:

Dus nu en een bedrijf opnieuw opstarten en op zoek naar een andere woning ? Veel succes hoor !

Groetjes,

Maris

Terug naar “Behandelingsresultaten: Chronische Vermoeidheids Syndroom”