Behandeling Wendy: chronisch vermoeidheidssyndroom

Plaats hier de resultaten die je met de CVS/ME behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
Wendy Dunnewind

Behandeling Wendy: chronisch vermoeidheidssyndroom

Berichtdoor Wendy Dunnewind » Wo Jan 07, 2004 10:06 am

Hoi allemaal,

Ik heb sinds zondag al ontzettende pijn in mijn kuiten.. zo erg dat als ik op sta ik bijna niet kan staan van de pijn.. het is sinds die tijd niet minder of erger geworden.. maar sinds gisteravond/vannochtend krijg ik bij mijn schouderbladen ook ineens pijn.. en mijn rug begint ook zeer te doen..
Wat kan ik hier aan doen en waar zou het van kunnen komen?!
Ik slik al magnesium (en nog meer ;-))

Wendy

<font color=red><B>Willy: het gaat beter met Wendy, ze slaapt nu geen 18 uur per dag meer maar rond de 10 uur, dat is een hele verbetering voor haar. Ze is nog wel moe overdag maar er zijn via bloedonderzoek veel zaken aan het licht gekomen die te behandelen zijn: DHEA tekost, Ijzer tekort, Groei hormoon tekort en een carnitine te kort. We zijn begonnen met ijzer suppletie. Misschien heeft Wendy ook last van onopgemerkte infecties.</font></B>

Wendy schreef:JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Ik ben blij.. en wel om het volgende, ik slaap nog maar 10!!!!!! uur per dag ongeveer! Dit al sinds maandag :P :P :P
Hopelijk blijft dat zo en is het niet gewoon ineens een erg goede week voor me.. en als het wel een goede week is heb ik in elk geval dat weer mee gemaakt :P
Ik lig nog wel veel, dit ook omdat ik van Willy niet veel meer mag doen dan normaal.. dus ik probeer vanaf half 8 s avonds rustig aan te doen tot de volgende dag 11 uur s morgens :P Maar heb de laatste dagen bv. weer armbandjes zitten maken.. iets wat al bijna een jaar geleden was.. gewoon om iets te doen te hebben terwijl je tv kijkt..
Nog wel steeds problemen met inslapen, ongeveer dezelfde hoeveeltijd energie als normaal en nog steeds wel gewrichts en spierpijnen.. maar ik zit nu veel meer dan normaal en daar moet mijn lichaam denk ik ook wat aan wennen.. en ook al doe ik rustig aan en denk ik na bij wat ik doe.. toch doe je wel een klein beetje meer :oops:

Zit zelfs plannen te maken om volgend weekend een dagje naar een pretpark te gaan, hoe vind je die.. vroeger deed ik dat alleen in de vakantie, omdat ik dan minstens een paar dagen moest bij komen. Maar heb volgende week ook een langer weekend dan normaal. Dus zal uitrusten voor en na die tijd en genieten :P

JA WILLY! IK DENK NA BIJ WAT IK DOE EN ZAL NIET TE SNEL GAAN EN NIET TEVEEL DOEN!!!!!!!

Maar ik ben wel blij nu en in gedachten huppel ik door de kamer met een feestmuts en toeter! Ook al weet ik dat ik niet te vroeg mag juichen

Wendy

Lees het bericht van Wendy: http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... 1400#31400

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Jan 07, 2004 10:16 am

Wat heb je veranderd aan supplementen of voeding of beweging?

Wendy Dunnewind

Berichtdoor Wendy Dunnewind » Wo Jan 07, 2004 10:48 am

Ik slik sinds 2 weken geen kolorex meer en wel darmocare en pau d'arco.. ik heb sinds zondag weinig anders gegeten.. geen suiker.. geen rare dingen..
Ben wel sinds maandag weer begonnen met stage.. maar had er zondag al last van..
Ik heb pau d'arco afgebouwd van 6 naar 4.. maar ga er vanaf vandaag helemaal mee stoppen.. hopelijk heeft dat effect..
Want wordt hier echt niet blij van.. alles doet me zo zeer dat ik de hele dag wel wil janken..

Wendy

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Jan 07, 2004 11:11 am

Wendy Dunnewind schreef:Ik slik sinds 2 weken geen kolorex meer en wel darmocare en pau d'arco.. ik heb sinds zondag weinig anders gegeten.. geen suiker.. geen rare dingen..

Ik zou alles gelijk houden. Eventueel start je gewoon weer met de Kolorex. Je moet zien waar dit vandaan komt.

En stress? Is er iets gebeurd op dat vlak?

Wendy Dunnewind

Berichtdoor Wendy Dunnewind » Wo Jan 07, 2004 2:40 pm

Nee.. juist lekker rustig.. vakantie gehad.. veel bij raymon geweest.. misschien daarom dat stage weer begon e.d. onbewust wat veranderingen.. ik ben vanaf vandaag gestopt met pau d'arco.. en kijk even of dat wat helpt.. en zo niet.. dan ga ik denk ik maar even bij de huisarts langs ofzo :-?

Wendy

Wendy Dunnewind

Berichtdoor Wendy Dunnewind » Do Jan 08, 2004 10:36 am

Ja.. ik kan weer staan.. het doet nog wel wat zeer.. maar is duidelijk wat afgenomen! Nog wel steeds spierpijn gevoel in mijn hele lijf..

Als mijn lijf het ineens niet meer doet zeg maar krijg ik altijd zo'n schrik van.. oh.. dit is toch niet weer een zware terugval he?! Is dit normaal?
Dat je dan weer wat down en huilerig wordt omdat het niet gaat zoals je graag zou willen?

Wendy

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Jan 09, 2004 11:32 am

Wendy volg het advies van Caroline op, stop met de pao darco en de bonuzan darmocare forte. Start weer met de hylac forte. Geen kolorex. Op deze manier doe je weer precies hetzelfde als voor de klachten.

Onderzoek of je via je tante de ademtest kan doen aangesloten op een pulsoximeter. Ben benieuwd of er meer zuurstof in je bloed achterblijft TIJDENS de test als bij bijvoorbeeld bij je tante, een gezond persoon.

Je scoorde 15 seconden met de test, doe 2 - 3 maal per dag de ademoefening en doe de test over een maand weer.

Je hebt last van amoniakdamp, dat kan het gevolg zijn van een lever stoornis. Laat de huisarts een leverenzymen test doen.

Leveronderzoek:ALT, AST, ALP, SGPT, SGOT, LDH. LDH/SGOT, galzouten, ureum. galzouten en ureum is belangrijk, vraag in iedergeval of hij die ook wil aanvinken. Als hij het niet doet, vraagt Cindy de test voor je aan.

Blijf voorlopig de chroom slikken ook al doet het niets, hoog de magnesium op naar 4 x 100mg (ook al doet het niets).

Als de klachten weer verminderd zijn op je oude niveau doe dan het eliminatie dieet:

http://www.candida-fibromyalgie-hypogly ... php?t=2239

Ben ik wat vergeten?

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Jan 09, 2004 12:56 pm

Ik was nog iets vergeten: een eiwitrijke maaltijd

Zoek uit wat veel eiwitten bevat, vlees bijvoorbeeld en eet dan eens een maaltijd met voornamelijk, of ALLEEN MAAR eiwitten.

Als je ziek wordt weet ik wat er met je aan de hand is.

Cindy wat zou een goede maaltijd zijn voor Wendy zonder koolhydraten met voornamelijk eiwitten? Het is maar een eenmalig gebeuren!!

Cindy (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cindy (therapeut) » Vr Jan 09, 2004 1:22 pm

Mag Wendy wel groenten hebben Willy?
Ik zal eens kijken! Straks volgt er meer...
Warme groet,

Cindy Korthouwer
Natuurgeneeskundig therapeut
cindy_korthouwer@hotmail.com

Wendy Dunnewind

Berichtdoor Wendy Dunnewind » Vr Jan 09, 2004 1:46 pm

Ja dat mag! Ook mag ik eieren en rundvlees en kip..

Ben benieuwd.. heb afspraak gemaakt bij huisarts.. volgende week vrijdag ben ik aan de beurt in de namiddag.. dus we zullen afwachten.. ik zoek informatie op over de lever e.d. zodat ik goed voorbereid ben..
(ook al gooit hij het in de prullebak vis ik het er weer uit ;))

Wendy

Cindy (therapeut)
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Cindy (therapeut) » Vr Jan 09, 2004 1:57 pm

Hallo Wendy

Hier een suggestie voor een eiwitrijke maaltijd:

Groenten (naar eigen keus en welke passen binnen het dieet) roerbakken. Hier doorheen kun je een ei (bevat13/14gr eiwit) mee roerbakken (ei openmaken in glas, klutsen en door groenten heen gieten en meebakken). Maak hier een lekker ‘brouwsel’ van en op smaak naar wens. Neem geen rijst/aardappelen of iets dergelijks hierbij, zo beperk je de koolhydraten. Daarnaast een lekker groot runderbiefstuk (bevat 27gr eiwit) bakken in echte roomboter. Als je geen vlees wilt eten, kun je sojabonen gekookt (15gr eiwit) of seitan (20gr eiwit) gebruiken.
En ja, als je alleen maar eiwitten wilt gebruiken, laat je de groenten achterwege.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt Wendy. En stel gerust een vraag als je meer wilt weten. Ik kan eventueel nog een lijst voor je maken met eiwitrijke producten zodat je de maaltijd zelf kunt bepalen.
Warme groet,

Cindy Korthouwer

Natuurgeneeskundig therapeut

cindy_korthouwer@hotmail.com

Wendy Dunnewind

Berichtdoor Wendy Dunnewind » Vr Jan 09, 2004 2:04 pm

Ik wil ander vlees! Vlees wat ik wel lust graag.. ik lust echt geen biefstuk of sudderlap of karbonade ofzo.. is er niet iets anders waar veel eiwit in zit? Anders wordt ik al ziek bij de gedachte en is de test niet goed.. :lol:

Wendy

Wendy Dunnewind

Berichtdoor Wendy Dunnewind » Vr Jan 09, 2004 2:17 pm

Vraagje voor Willy.. wat doet cortisol precies? En is het slim om dat ook aan de huisarts te vragen te laten testen?

Wendy

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Jan 09, 2004 2:52 pm

Alleen als je er verminderde stress reactie hebt, niet tegen drukte kan, snelle beelden op de TV, een enge film etc.

Maar dan moet hij een cortisol dagkurve laten maken, niet EEN meting dat is niet genoeg.

Was even vergeten te melden dat je ziek wordt van suiker. Als je suiker eet wordt je moe en miserabel.

Wendy Dunnewind

Berichtdoor Wendy Dunnewind » Vr Jan 09, 2004 4:33 pm

Cindy ik het een soort van tofu gekocht.. 18 gram eiwit met sojabonen?! daarbij zal ik 2 of 3 eieren eten met wat groente.. kijken wat er gebeurt..

Verder heb ik sinds zondag ook (was ik vergeten te zeggen) weer buikpijn en gassen in mijn buik..

Ik ga even afwachten tot maandag.. en anders zal ik nog maar een potje kolorex bestellen..

Wendy

Terug naar “Behandelingsresultaten: Chronische Vermoeidheids Syndroom”