Grote vooruitgang geboekt in mijn strijd tegen CVS

Plaats hier de resultaten die je met de CVS/ME behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
Vanderbruggen
Zeer ervaren met het forum

Grote vooruitgang geboekt in mijn strijd tegen CVS

Berichtdoor Vanderbruggen » Ma Aug 09, 2004 7:31 pm

Hallo, ik stel mij even kort voor vooralleer ik aan het serieuze begin dat starte in februari 2004.

Ik ben een 40 jarige moeder van 2 kinderen 10 en 7 jaar. Een 2-tal jaren geleden kreeg ik van prof. De Meirleir in de Brussel de diagnose van CVS opgeplakt.
In het beginstadium had ik een mycoplasma bacterie en in een later stadium een chlamydia pneumonie bacterie opgelopen. Na een antibioticakuur van maar liefst 9 maanden en een inactiviteit van 11 maanden leek ik voldoende hersteld om het werk weer aan te vatten, hetzij half-time (4 uur per dag).
Na ongeveer 4 maanden ging het weer bergaf met mij en kreeg ik het moeilijker op het werk.
In december 2003 kreeg ik mijn ontslag en was is volledig afhankelijk van het ziekenfonds. :cry:

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Ma Aug 09, 2004 7:42 pm

Na een maand in de put te hebben gezeten ben ik beginnen zoeken op het internet en daar kwam ik terecht bij een mevrouw die genezen was van CVS na een duur van 5 jaar.

Zij had ook een vzw opgericht om CVS-patienten te helpen (in België). Ik heb contact met haar opgenomen en haar boek "CVS-wegwijzer" besteld.
Op 2 dagen tijd had ik het boekje volledig uitgelezen en is mijn grote zoektocht naar herstel begonnen.

In haar boek sprak zij over oa. candida, hypoglycemie, het leaky gut sundroom, voedselovergevoeligheden, belasting door zware metalen, amalgaamvullingen, stress, virussen bacteriën en parasieten.

Daarna ben ik stap voor stap naar oorzaken beginnen zoeken. :roll:

Ik was ondertussen weer heel vermoeid, had geen concentratie, verschrikkelijke hoofdpijn. Weer dezelfde symptomen als in het begin.

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Ma Aug 09, 2004 7:50 pm

Bij een orthomoleculair arts in België ging ik langs voor een vegatest, hieruit kwam dat ik inderdaad een candida albicans in mijn darmen had.
Hij gaf mij enkele flesjes mee om te ontgiften en de raad om het candida-dieet te volgen.

Uiteraard bleef ik verder zoeken op het internet en dan kwam ik op dit forum terecht. Ik had in het begin moeite om alles te lezen maar na enkele dagen zat ik constant op dit forum om alles uit te pluizen over de candida.

Alhoewel ik zeker wist dat ik candida had heb ik toch maar besloten om via Anne (van dit forum) een ontlastingsonderzoek te laten doen.

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Ma Aug 09, 2004 7:59 pm

Ondertussen liet ik systematisch mijn amalgaamvullingen vervangen (12 stuks). Dit heeft ongeveer 4 maanden geduurd, in mei waren ze allen vervangen. :D

Een vriend van mijn vorige baas was arts in Tsjechië en deze had ook enkele jaren geleden CVS gekregen en zo goed als genezen.

Toen hij in maart 2004 weer naar België kwam heeft hij mijn bloed meegenomen naar Tsjechië om hiermee een Melisa-test te doen (zware metalen). Hij werkt namelijk ook voor een lab in België (Wavre).

In mijn bloed werden maar liefst 9 metalen gevonden waaronder : kwik, cadmium, zilver, titanium, tin, chromium, lood, palladium, platinium.

Over de behandeling hiervan kom ik later nog terug.

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Ma Aug 09, 2004 8:06 pm

Uiteindelijk kreeg ik de uitslag van het ontlastingsonderzoek van Anne.
Candida albicans en aspergillus niger (lichte infectie).

Darmflora volledig om zeep door het nemen van 9 maanden antibiotica.

Ik kreeg een dieet van 4 tot 5 maanden en moest een berg supplementen nemen. :(

Ondertussen zijn de supplementen op en is het dieet bijna ten einde.
Ik voelde mij zeer goed, ook dankzij de vit B12 injecties die ik op aanraden van Willie ben gaan nemen naar aanleiding van een tekort dat in mijn bloed werd vastgesteld.

Eerst begonnen met 1000 mcg elke week, wat later naar 1000 mcg om de 14 dagen en nu zit ik op 500 mcg elke week en dit bevalt mij nog het best.
Dit zal zo nog wel enkele maanden verdergaan.

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Ma Aug 09, 2004 8:17 pm

Ik voel mij super, de hoofdpijn is verdwenen, ook het wazig zicht en heb veel meer energie als daarvoor.

Nu is het tijd om de zware metalen aan te pakken. Ik kon dit niet samen doen met de aanpak van de candida want dit was te belastend voor mijn lichaam

Op aanraden van Anne ben ik eerst begonnen met het nemen van selenium. Hier ben ik 2 weken serieus ziek van geweest (ontgiftingsverschijnselen).

Sinds een 3-tal weken ben ik gestart met het ontgiftingsprotocol (via Anne) om de zware metalen sneller uit mijn lichaam te krijgen.
Verder neem ik een hoge dosis chlorella in die ik nu nog dagelijks opvoer. Dit proces zal nog wel enkele maanden duren, er moeten namelijk een heleboel zware metalen verwijderd worden.

Maar het gaat alsmaar beter en beter met mij en dit toch vooral dankzij de goede steun van vooral Anne en Willie. :lol: :lol: :lol:

Ik hou jullie verder op de hoogte in mijn zoektocht naar (waarschijnlijk) volledig herstel.

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Ma Aug 09, 2004 8:34 pm

Dat is goed om te horen al weer een verhaal met een happy ending.

Daar ben ik erg blij mee want daar schrijf ik mijn artikelen voor!!

Geweldig dat je je niet hebt laten afleiden door de hond met de zonnebril en mijn website naam (pillie willie). Dat betekent dat jij een erg moedige moeder bent!!!

Goed dat je de verantwoordelijkheid van je gezondheid in eigen hand hebt genomen.

Ik zou het dieet niet helemaal aan de kant zetten maar niet meer zo streng doen als de candida weg is, maar eetnooit meer suiker.

Dank voor je melding!!!!
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Wendy Dunnewind

Berichtdoor Wendy Dunnewind » Ma Aug 09, 2004 11:26 pm

Goed om te horen dat nog iemand meer baat heeft bij maar 0,5 mg b12 per week dan 1 mg.
Zo blijkt dat altijd een hoge dosis b12 niet goed is. En dit dus ook wisselend is per persoon!

Blij te horen dat het zo goed met je gaat!

Wendy

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Vr Sep 03, 2004 12:52 pm

Ben sinds begin augustus bezig met het ontgiftingsprotocol. het gaat nog steeds uitstekend met mij. Voelde mij voor ik aan het protocol begon ook al goed hoor! :lol:

Maar ik heb ook nog ander goed nieuws, maandag 6 september mag ik bij mijn nieuwe werkgever gaan starten. Was sinds december 2003 ontslaan en later in juni ook nog eens door ziekenfonds aan de deur gezet.

Ik heb doorgezet en alles is zo goed dat ik terug ben gaan kijken om te gaan werken en na 2 weken had ik al werk gevonden. :D
Nu maar hopen dat het lukt en niet dat ik na enkele weken moet toegeven dat ik niet sterk genoeg ben om full-time te gaan werken.

Allesinds hou ik jullie verder op de hoogte.

Groetjes

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Sep 03, 2004 2:08 pm

Hardstikke goed!!!! Jammer dat je zo ver weg woont anders had ik je uitgenodigt voor een avondje klimmen. Ik heb mijn brevet gehaald en mag les geven.

Of wil je toch?

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Vr Sep 03, 2004 5:16 pm

Tuurlijk Willie wil ik wel eens klimmen. Heb dit wel nog nooit gedaan, maar eens moet er een eerste keer zijn, niet.

Ben altijd zeer sportief geweest, heb gevoetbald, basketbal gespeeld telkens in competitie. Ga elke jaar skiën en de laatstejaren vooral getennist.
Ja ja voor mijn 40 jaar doe ik het nogal goed qua fysieke inspanningen.

Maar ja, ik weet niet waar Nieuwegein ligt maar ik woon in de provincie Limburg in België. Dus wie weet!

Groetjes

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Di Sep 14, 2004 7:50 pm

Hallo iedereen,

Ik ben nu al anderhalve week full-time aan het werken en het lukt wonderwel goed. Moet wel de ganse dag achter de computer zitten maar ik kan mij goed concentreren. :lol:

Laat ons hopen dat ik nu volledig hersteld ben en geen terugval meer krijg zoals vorig jaar.

Volg nog steeds het ontgiftingsprotocol en neem ook nog chlorella in voor de zware metalen. Dit bevalt mij prima. :) :) :)

Ik hou jullie op de hoogte.
Tot later

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Wo Sep 15, 2004 5:06 pm

Dank je voor de update. Doe niet te veel!!

Melpomene
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Melpomene » Ma Sep 20, 2004 11:41 am

Hoi ,
mag ik vragen waarin het ontgiftingsprotocol (zware metalen) bestaat ?
En hoe wordt telkens gecontroleerd of het gif ook daadwerkelijk wordt afgevoerd ?
Ik zou ook graag de Melisa-test laten uitvoeren. Alleen weet ik niet waar ik daarvoor terecht kan en wie mij nadien bij het ontgiften kan begeleiden.

Melpomene

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Za Sep 25, 2004 7:16 pm

Sorry Melpomene voor het laate antwoord maar ik werk nu full-time sinds een 3-tal weken en dan heb ik geen tijd en zin om nog achter de computer te kruipen daar ik de ganse dag al achter de computer werk.

Uw vraag ivm het ontgiftingsprotocol (zware metalen), hierin wordt ik begeleid door Anne van het forum. Ik denk dat je ook tussen de artikels van Willie het ontgiftingsprotocol terug kan vinden.
Momenteel neem ik hiervoor in: chlorella, NAC, taurine, alpha-liponzuur,
vit. E en C, visvetzuren.

Ik weet niet van waar je bent maar je kan terecht voor die Melissa test in Wavre (België). Misschien kan je huisarts ook de bloedafname doen en dan dit verder sturen naar het labo in Wavre.

Je kan ook chelatiebaxters nemen, maar dit is vrij omslachtig en duur, duurt ook 2 uur per baxter. Hiervoor ken ik ook een dokter in België (Bilzen), hij kan wel eventueel zien door kineselogie of je metalen helemaal verdwenen zijn. Maar zover ben ik nog niet, ik moet nog enkele maanden verder met het ontgiftingsprotocol.

Hopelijk heb ik je kunnen verder helpen, moest je nog met vragen zitten stuur mij maar gerust een mailtje. Bij Willie en Anne hier op het forum kan je ook al een heel eind verder komen.

Groetjes

Terug naar “Behandelingsresultaten: Chronische Vermoeidheids Syndroom”