Grote vooruitgang geboekt in mijn strijd tegen CVS

Plaats hier de resultaten die je met de CVS/ME behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Za Sep 25, 2004 7:38 pm

In mijn laatste artikel staat daar ook een stuk over:

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ver.3.html
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Melpomene
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Melpomene » Za Sep 25, 2004 8:57 pm

Hallo,

van harte bedankt voor jouw informatie.
Het lijkt me inderdaad een goed idee om via Anne een aantal testen te laten uitvoeren en dan over te gaan tot het ontgiftingsprotocol.

Melpomene

Vanderbruggen
Zeer ervaren met het forum

Berichtdoor Vanderbruggen » Vr Okt 22, 2004 7:23 pm

Hallo,

We zijn nu 7 weken verder en ik ben nog steeds fumll-time (40u) aan het werk. Dit had ik zelf nooit durven dromen.

Iedereen die mij van voorheen kende zoals ex-collega's, de verpleegster die mij wekelijks m'n vit. B12 injectie komt geven zijn ook zeer enthousiast dat het zo goed gaat. :lol: :lol: :lol:

Ik ben helemaal niet uitgeput zoals ik vreesde, maar gewoon moe zoals iedere moeder die blij is wanneer haar kroost slaapt en ze even op adem kan komen in de zetel.

Ook beschouw ik mij helemaal niet meer als cvs-patiente, dit hoofdstuk is hopelijk voorgoed afgesloten.

Misschien schrijf ik over als deze ervaringen wel een boek zoals al meerdere personen mij aangeraden hebben.

Wel ik hoop dat ik in de toekomst kan blijven positieve reacties geven.

Groetjes

conrad
Ervaren met het forum

Berichtdoor conrad » Wo Okt 27, 2004 3:00 pm

beste,
van dat ontgiftingprotocol vind ik niets terug op het forum; kunt u het me terug aanhalen?; ook zou het exact adres van het labo te waver me interessant zijn en alsmede dat van uw orthomoleculaire arts (ik woon ook in belgie).
Hartelijk dank!
Koen
Conrad

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Za Okt 30, 2004 2:58 pm

Hallo Conrad,

Wat betreft je vraag over het ongiftingsprotocol, dit vindt je terug op de site van Pillie Willie, zie ook de link hierboven door Willy aangegeven.
...artikelen/cvs.me.ontgifting.lever.3.html

De naam van de orthomoleculaire arts is Jan Duchateau, Meremweg 56, Bilzen (Limburg) tel. 089/41.53.50

Wat het adres betreft van het labo in Waver, dit heb ik niet meer kunnen terugvinden. Je kan op internet via Google kijken naar Melisa-test. (zo noemt deze test voor de zware metalen) en daar kan je het adres vinden dacht ik.

Normaal gezien moet je toch de bloedstalen bij je huisarts laten nemen en deze kan misschien zelf zorgen voor het transport naar het labo in Wavre.

Ik hoop dat je hiermee verder geholpen bent. Als je nog vragen hebt mag je die grust stellen.

Groetjes

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Za Okt 30, 2004 3:19 pm

Hallo Koen,

Ben ik toch even te snel geweest in mijn vorig berichtje.
Heb toch het adres van het labo op de kop kunnen tikken:
* Laboratoire Sante & Plante, Venelle de Sart 8, 1300 Wavre
E-mail: sante.plante@skynet.be
tel: 010/24.57.72
fax 010/24.66.76

Groetjes

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Wo Dec 15, 2004 5:32 pm

Hallo,

Ik ben nu bijna 4 maanden weer aan het werk (40 uur/week) en dit lukt nog steeds.
Nooit had ik gedacht dat ik dit zou kunnen volhouden. Ik ben trouwens op een heel nieuw werk gestart en moest dus van nul weer beginnen. 8,25u werk ik per dag, de ganse tijd achter de computer, de concentratie is goed maar niet zoals voorheen.

Het ontgiftingsprotocol loopt ten einde, enkel de NAC, chlorella, selenium en vit. C en multi vit. neem ik momenteel nog in. De rest is op. De injecties B12 worden nu stilaan afgebouwd. Vanaf volgende week om de 14 dagen (3 weken) daarna 1x maand (2 maanden). In totaal zal ik dan 40 injecties gekregen hebben.

Wanneer ik op stap ga (gebeurt héél zelden) voel ik dat ik toch enkele dagen nodig heb om te recupereren. Ik maak het ook niet erg laat en drink geen alcohol. Waarschijnlijk zal ik voor de rest van mijn leven hier rekening mee moeten houden. Maar ik ben zeer gelukkig als ik zo kan blijven verderdoen. :D
Misschien zit er begin 2005 wel een vast contract in op mijn werk. Dit zou een mooie bekroning zijn voor al mijn geleverde inspanningen. Het candidadieet is lichtjes versoepeld maar de suiker blijft volledig achterwege zoals Willy het benadrukte. Het blijft een harde dobber om al dat lekkers te weerstaan maar ik wil niet meer terug naar vroeger.

Hopelijk kan ik begin 2005 verdergaan met die positieve ervaring.

Groetjes

chantal

ontgiftiging zware metalen

Berichtdoor chantal » Za Feb 05, 2005 9:07 pm

hallo,

Ik zie dat je in Wyer woont, niet ver van mij (Kermt).
Ik ben bij Dr. De Meirleire geweest in augustus 2004 en heb wel al een diagnose maar ben nog niet met de behandeling begonnen omdat hij eerst wilde nagaan of ik glutenintolerant was (niet dus). Aan de hand van de uitslag ging hij mij een gecorrigeerde behandeling opsturen. Maar wij zij nu februari 2005 en nog niets. Ik heb verschillende keren contact opgenomen met de dienst en de vraag of hij nu eens een nieuw protocol zou schrijven. Hij schrijft natuurlijk ook veel antibiotica voor (dat durf ik toch niet in te nemen). En hoge dosissen vitamine C (2-3 gr).
Ik zit met een teveel aan Hg (valt nog mee) en heel veel lood (waren ook maar de enige Melissa-testen die hij heeft laten doen). Een labo in Wavre.
Voor de rest andere bloedtesten (niet vergoed, ik moest 1200 euro in totaal betalen).
Hij zei dat ik aan leaky gut leed en dat ik met bacteriële infecties zat. Ijzer tekort, maar dat wist ik, maar door de leaky gut en het lood kon ik het niet opnemen en werden mijn rode bloedlichaampjes te snel afgebroken.
Mijn lichaam was in verhoogde staat van paraatheid, continu vechten tegen die bacteriën, virussen ed.... Wel een te weinig natural T-killercells.
Ik ben bij een natuurarts geweest in Putte, maar die vond geen zware metalen, Gek hé? Wel was mijn hormonenhuishouding naar de knoppen, mijn lever zwaar belast en natuurlijk de witte bloedlichaampjes bijna inactief. Ik heb producten ADP (wilde marjolein-extract) ingenomen om schimmels te doden (ik kreeg buikpijn toen ik enzymen innam, omdat mijn darmen het niet goed deden). Iets ingenomen om de lever te ontgiften Ik heb ook lang hoge dosissen genomen van selenium. En ik ben aan een ontgiftigingskuur van zware metalen begonnen. Ik kan je verzekeren dat ik er niet goed van ben. Ik ben nu gestopt (flesje was bijna uit). Hij had gezegd dat als de klachten verergerden ik moest verminderen.
Nu weet ik het niet meer. Ik heb nu dagelijks lichte hoofdpijn (vroeger nooit gehad), pijn aan de ogen (branden, vroeger had ik er weinig last van), nek- en halspijn, pijn aan strottenhoofd, pijn in mijn schouderbladen.
Bij osteopaat geweest en ga nu dagelijks 20 minuten iets tussen mijn gebit steken om mijn kaakgewrichten te ontspannen. Hij vermoedt dat die pijnen hierdoor komen.
Mijn natuurarts zegt dat ik nu nog geen Fe mag innemen omdat ik net het middel aan het nemen ben om zware metalen af te voeren. Ik zou er slecht op reageren zegt hij. Op de vraag of ik vit. C zou innemen antwoordde hij dat niet in de winter te doen. Ik had gelezen dat hoge dosissen ook zware metalen afvoerden. ????
Ik moet nu ook omega 3-6-9 innemen. En ik blijf combizym innemen voor de lamentabele toestand van mijn darmen.
Hij raadde mij aan melatonine in te nemen omdat ik moeilijk kan inslapen, vroeger had ik daar totaal geen probleem mee. Dus in afwachting dat ik ergens melatonine op de kop kan tikken neem ik een kalmeermiddel in (heel lage dosis). Ik ben veel te veel gespannen, gans mijn lichaam is het trouwens. Volgens de Meirleire zou dat zijn omdat mijn lichaam continu vergiftigd wordt en zou ik teveel melkzuur aanmaken (daarom ook angst en depressie).
Hoeveel heb jij betaald voor die Melissa-test? Per zwaar metaal is dat iets van een 37 euro.
Ik ben blij dat het je beter gaat, zodat er toch nog hoop is.
Je zegt dat Anne je begeleidt. Hoe gaat dat in zijn werk? Hoe kan je weten wanneer je dosissen dienen te worden aangepast (te hoge gevoeligheid, of net te weinig inname). Ik heb maar schrik dat ik mijn lichaam te veel zou belasten, dat is al eerder eens gebeurd, gewoon met groene thee (ik nam elke dag 2 tasjes en toen ik een bloedanalyse liet doen, zei de arts dat ik mezelf aan 't vergiftigen was. Mijn nieren werkten niet genoeg mee).Welke zijn de symptomen die je hebt bij het afvoeren van de zware metalen? Heb je ondertussen al een nieuwe test laten doen?

Misschien dat ik nog wat wou vragen of zeggen, maar dat zal ik later wel zien.
Ik wens jou nog veel veel vooruitgang!
Groetjes,
Chantal

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Za Feb 12, 2005 10:37 pm

Hallo Chantal,

Sorry van het laattijdig antwoorden maar ik werk al 5 dagen per week constant achter de computer zodat ik hem thuis maar zelden meer opzet.

Ik heb 200 euro betaald voor de melissa-test en er werden 25 verschillende metalen getest. In totaal had ik er 9 stuks in mijn bloed zitten.

Samen met Anne van het forum hebben we eerste de schimmels uit mijn darmen aangepakt en daarna de zware metalen.
Hoe dit juist in zijn werk gaat; wel alles gebeurde via mail. Als ik met vragen of een probleem zat mailde ik dit gewoon naar haar en binnen de korste keren had ik antwoord en raad.
Dit is gewoonweg perfect verlopen.

Momenteel neem ik enkel nog een multi-vit. en soms wat vit. c in. De omega 3-6-9 zijn praktisch op maar die nam ik meer voor te hoge cholesterol.

Ik hoop dat ik je wat verder geholpen heb. Moest je nog met vragen zitten aarzel dan niet om een berichtje te sturen.

Groetjes
Vanderbruggen

chantal

ontgiftiging enz..

Berichtdoor chantal » Ma Feb 14, 2005 6:33 pm

Hallo,

Bedankt voor je berichtje.
200 euro voor 25 testen is duur maar blijkbaar toch goedkoper als ik zie dat ik voor 2 melisse-testen 70 euro betaalde.
Kan je die bloedtest laten afnemen bij eender welke dokter (en ze natuurlijk opsturen naar Red Laboratories? Moet je daarvoor nuchter zijn?
Hoe weet je dat je geen schimmels meer hebt?
Welk merk van omega 3-6-9 nam je? Ik heb wel geen te hoge cholesterol maar ik moet die om andere redenen innemen.
Als je 5 dagen vollop aan 't werken bent dan vermoed ik dat het goed met je gaat. Blijven zo!!! Alleen maar opletten dat je toch niet te veel van jezelf gaat vergen.

Groetjes,
Chantal

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Ma Feb 14, 2005 10:08 pm

Hallo Chantal,

Ik heb mijn huisarts de bloedstalen laten nemen en was hiervoor niet nuchter, dit hoefde ook niet.
Mijn bloed werd door een Tsjechische arts (hij had vroeger ook CVS) meegenomen naar Tsjechië en daar onderzocht. Hij werkt namelijk voor het labo in Waver maar omdat die test verschillende weken duurt heeft hij het meegenomen naar daar.

Volgens mij moet het mogelijk zijn dat je huisarts uw bloedstalen doorstuurd naar Waver, hij moet enkel zien dat hij de juiste buisjes gebruikt. Ik dacht het het buisjes met een blauwe stop waren.

En ja hoor ik werk full-time. Dit lukt goed maar als ik tussendoor naar een evenement ga of vergadering en later ga slapen duurt het enkele dagen eer ik weer hiervan bekomen ben. Dus dit probeer ik echt te beperken.
Ben nu momenteel al bijna 6 maanden terug aan het werk en dit gaat goed.
Tijdens de zomermaanden tracht ik om weer te gaan tennissen, wel niet meer in competitieverband. Zelfs vorige zomer lukte dit zéér goed. :D

Groetjes

goudsbloem
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor goudsbloem » Vr Feb 18, 2005 1:03 pm

Hoe bent u (Vnaderbruggen) van de Aspergillus Niger (darmschimmeltje) afgekomen?
Ik heb al lang last van oorpijn, slijmvliezen geirriteerd ed

Aspergillus kan daar oorzaak van zijn.

Die chelatiebaxters, waar u over sprak, is dit chelatietherapie met DMPS en DPTA?????
Daarover is iedere info welkom, leek omstreden en toen weer niet

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Za Feb 19, 2005 8:50 pm

Hallo,

Ik had 2 schimmels in mijn darmen die via een ontlastingsonderzoek aan het licht zijn gekomen, candida en aspergillus niger.
Hiervoor heb ik het candidadieet gevold 6 maanden lang en een op maat voorgeschreven behandeling van 4 maanden. Vooral orthomoleculaire middelen die ik in Nederland bij de Rooy besteld had. (zie forum candida)
Ann van dit forum heeft mij hierin begeleid. je kan misschien ook eens contact met haar opnemen via mail.

Groetjes

chantal

NAC en chlorella

Berichtdoor chantal » Do Mar 10, 2005 8:15 pm

Hallo Vanderbruggen,

Nog eens lastig vallen.

- Welk merk van chlorella neem je in?

- Jij hebt ook die chlamidya pneumonia. Dr. De Meirleir schrijft acetylcysteïne voor om de longen te ontslijmen. Daardoor floreert die chlamydia ook zo goed.
Heb jij de reguliere ingenomen (bij apotheker zo verkrijgbaar) of heb jij echt NAC van één van de merken die De Rooy aanbiedt genomen.
En hoeveel per dag, en begon je er dadelijk mee toen hij je protocol gaf of later toen je met Anne in contact kwam?
Ik heb 1/128. En jij?

Groetjes,
En nog steeds in goede vorm?

Chantal

Vanderbruggen

Berichtdoor Vanderbruggen » Wo Apr 06, 2005 7:24 pm

Hallo Chantal,

Sorry dat ik zo laat antwoord maar je weet ik zet nog zelden thuis mijn pc op vandaar.

Even antwoorden op je vraag: die NAC heb ik zeker 6 maanden genomen toen ik de diagnose van de Meirleir kreeg, 2x dag 600 mg.
Deze kocht ik bij de apotheker, het zijn bruistabletten (blauw doosje met 60 stuks, ook 30 stuks verkrijgbaar)

Vorig jaar toen Anne mij begeleide nam ik dezelfde bruistabletten in maar dan 1 x 600 mg per dag.

Zo Chantal ik hoop je hiermee geholpen te hebben zoniet kan je mij altijd bellen, je hebt mijn nummer.

En ja hoor, ik ben vandaag reeds 7 maanden full-time aan het werk en het gaat nog prima met mij.

Groetjes
Vanderbruggen

Terug naar “Behandelingsresultaten: Chronische Vermoeidheids Syndroom”