Behandeling met osteopatie

Plaats hier de resultaten die je met de CVS/ME behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
goudsbloem
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor goudsbloem » Vr Jun 23, 2006 2:45 pm

Succes Bran

Voor wat voor klachten raadpleeg je de osteopaath? :wink:

Goudsbloem

Bran
Bekende op het forum

Osteopathie

Berichtdoor Bran » Vr Jun 23, 2006 3:09 pm

Hallo Goudsbloem!

Grappig , zo'n snelle reactie!

Ik heb zo'n batterij aan klachten (c.v.s/m.e. + h.m.s. + candida)
het zou wat veel zijn om daar nu uitgebreid op in te gaan.

Maar in eerste instantie wil ik proberen om de lichamelijke
klachten waar ik het meeste last van heb op dit moment te verminderen.
Veel pijn en vaak duizelig.
Ik ben met een andere behandeling bezig , maar de lichamelijke
klachten blijven zo op de voorgrond , dat die andere behandeling
geen kans krijgt.
Het is hopen, op het doorbreken van de welbekende cirkel.
Misschien kom ik dan een stap verder in plaats van steeds maar weer
een stap terug te doen.

Groeten , Bran.

Bran
Bekende op het forum

Osteopathie

Berichtdoor Bran » Di Jun 27, 2006 12:30 pm

Hallo allemaal!

Dus gisteren mijn eerste bezoek gehad aan osteopaat.
Het is me 100% meegevallen , het ging heel goed.
Er zijn wat vragen gesteld , maar ze gaat vooral af op het
lichamelijk onderzoek.
In mijn geval stopte ze daar halverwege al mee.
Ze had een blokkade in mijn schedelbasis ontdekt ,die er
waarschijnlijk al zit sinds mijn geboorte.
Eén van de gevolgen hiervan is , dat de hypofyse nooit goed
heeft kunnen werken. Zij vergelijkt het met een chronische
burn-out.
Ze heeft nog een behandeling nodig om deze blokkade op
te heffen en daarna kunnen we pas aan mijn andere klachten
werken.

Het gaat wel even duren , voordat alles weer "normaal" is in
mijn lichaam. Als het vanaf de geboorte al mis is , kun je
niet verwachten dat het binnen een paar weken weer 100%
is. Mijn hele lichaam heeft zich ingesteld op die blokkade ,
dat moet teruggedraaid worden.

Ik durf het bijna niet te hopen....maar zou het uiteindelijk dan
toch zo "simpel" te verhelpen zijn?

Gisterenavond had ik hoofdpijn , niet ernstig maar zeurend.
Vandaag voel ik me niet anders dan normaal.
Over twee weken heb ik de volgende behandeling.
Mijn ongeduldige zelf steekt de kop weer op!!! Ik wil vandaag al...
ik wil verder!
Ik hou jullie op de hoogte....

Groeten , Bran.

anika
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor anika » Za Jul 01, 2006 12:23 am

Bran, ben benieuwd!

Ik heb ook een afspraak bij de osteopaath, voor over anderhalve week. Mijn Aps therapeute is heldervoelend :o , ze voelt wat er niet goed zit in een lichaam, het rare is dat het tot nu toe altijd klopt wat ze bij mij voelt. De vorige keer zei ze dat er iets niet helemaal goed was met de stand van mijn wervels, ze dacht dat het nuttig zou zijn om naar een osteopaath te gaan. Zie er een beetje tegenop omdat ik zo gevoelig op therapieën reageer, maar vind het wel erg fijn hier zulke positieve verhalen over osteopathie te lezen!

Anika

Bran
Bekende op het forum

Osteopathie

Berichtdoor Bran » Za Jul 01, 2006 12:11 pm

Hoi Anika,

Stomme vraag misschien...wat is een Aps-therapeut?
Een vriend van mij is ook helderziend/heldervoelend....hij heeft jaren
geleden al tegen mij gezegd , dat mijn hypofyse niet goed werkt en
dat ik mijn hormonen moest laten nakijken!

Het was alleen niet duidelijk HOE ik dit aan moest pakken.
Ga maar eens met zo'n verhaal naar de huisarts...
Die van mij zei; Nee hoor , er is geen enkele reden om je hormonen
na te laten kijken....doeiiiiiiii....
Je begrijpt dat ik heel erg blij was , met de diagnose van de osteopaat!
Het versterkt mijn gevoel , dat ik eindelijk goed zit met een behandeling.

Ik heb gisteren (vrijdag) een hele heftige reaktie gehad op de behandeling
van maandag(!) Beetje laat , maar mijn osteo was er blij mee.
Het betekend dat we heel goed bezig zijn en dat er veel gebeurd in mijn
lichaam.
Ik vond het een hele vreemde gewaarwording , zo'n heftige reaktie.
Blijkbaar reageer ik dus ook heel gevoelig op de therapie.

Laat het maar komen , Anika.... Je hoeft er niet bang voor te zijn ,
als je heftig reageert is het alleen maar positief!
Makkelijk gezegd hè? Ik ben er ook nog lang niet hoor!
Ik ben benieuwd hoe het gaat met jou , laat je nog wat horen als
je bent geweest? Succes!

Bran.

anika
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor anika » Za Jul 01, 2006 3:58 pm

Hoi Bran

Ja precies, dat is een goede; hoe overtuig je je huisarts nadat een helderziende een oorzaak/aandoening heeft opgespoord? De mijne neemt onderzoeken en resultaten van een arts als P. van meerendonk niet eens serieus.

Mijn therapeute voelt meestal wat er aan de hand is nog voordat ik het voel! Ze had bijvoorbeeld pijn in haar heup wanneer ze mij zag en vroeg of ik daar last van had. Nee, dat was niet het geval, maar voilá, een paar weken later wel! Ook voelde ze een lekkende kwikvulling in mijn kaak, daar had ik nog niets over gezegd. Maar het klopte wel. Ik had al een afspraak staan om die te laten vervangen.

Ik noem haar mijn APS therapeute, maar eigenlijk is zij couseler/therapeute en doet ze verschillende therapieën, onder andere dus AtPS. Het is een beetje moeilijk uitleggen wat dat is; ze werkt met een zapper/kastje, waar ik met plakkers op aangesloten word. Uit deze zapper komt via impulsen APS energie. Dat zou heilzaam zijn voor je cellen, en zo je genezingsproces in gang zetten. Als je meer wilt weten, het staat beter uitgelegd op www.vliercentrum.nl waar ik de therapie volg. Ik heb er heel veel baat bij, ben er enorm van opgekrabbeld.
Mijn angst over dat het bij een bepaalde therapie eerst erger wordt, komt doordat ik de afgelopen jaren, sinds ik op mijn ziekst was, juist niet verbeterde na een terugval, maar gewoon verder in een neerwaartse spiraal was gekomen. Je lichaam hoort inderdaad na een terugval weer op te veren, maar bij mij is die veerkracht er niet meer. Vandaar dat ik een paar jaar geleden besloot niet meer te beginnen aan dingen waar ik eerst slechter van zou worden. Het is best een dilemma voor mij. Tijdens mijn eerste afspraak bij osteopaath wordt er alleen onderzocht en niets gedaan, gelukkig werkt ze samen met mijn APS therapeute, en laatstgenoemde weet hoe raar ik kan reageren op behandelingen. Hbe ook iets te vaak meegemaakt dat wanneer ik opgekrabbeld was een therapeut/behandelaar een handeling verrichtte waardoor ik weer terug bij af was, terwijl ik van te voren heel goed had uitgelegd dat ik extreem reageer en daarom alles in overleg wil doen. Dan werd er blijkbaar gedacht dat ik zomaar iets zei. :roll: :evil:

Ik houd jullie op de hoogte.

Anika

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Za Jul 01, 2006 5:48 pm

hallo anika en bran,

de link naar het vliercentrum geeft niet de info die je wilt geven over aps
neem deze: http://www.vliercentrum.nl/APS.htm

ik ben wel benieuwd wat het precies voor je doet anika.
kun je dat hier eens schrijven? hoe vaak en hoe veel minuten en waar plakken ze de stickers?

groetjes,

marja
met vriendelijke groeten,

marja

anika
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor anika » Za Jul 01, 2006 7:02 pm

Hoi Marja, en Bran

In het begin kreeg ik de padges in mijn handpalmen en onder mijn voetzolen geplakt, volgens mijn therapeute is dat voor het algehele immuunsysteem. Sindsdien heb ik veel meer energie en niet meer van die terugvallen. Eerder als ik een virus of infectie had kon ik nog wel eens een a twee maanden plat komen te liggen, nu is het hooguit dat ik me een paar dagen wat minder voel. Kreeg meer kracht, ben begonnen mijn hele huis opnieuw in de verf te zetten inclusief deuren, trap etc met de hand schuren, en dat ging gewoon zonder dat ik daar moe van werd :lol:

Ik had nog wel eens brainfog. Tweede stap was om de stickers op mijn voorhoofd en in mijn nek, of net eronder te plakken. Binnen een paar weken had ik geen brainfog meer.

Omdat ik last heb van kaak, vaak gaatjes en ontstoken tandvlees plus instabiele gewrichten, mag ik nu ook speciaal mijn kaak behandelen met de zapper; plakkers bij mijn oren en naast mijn nek-op schouders, en daarna 1 plakker op kin. Kaak is minder instabiel nu.

Als ik bijvoorbeeld een infectie ergens heb kan ik die apart behandelen, door de stickers weer op een andere plek te doen.

Ik heb nu de zapper thuis. Ik zit er haast iedere dag wel aan, hoor. Vanaf januari volg ik nu de therapie. En ik denk dat ik voorlopig ook nog niet ermee kan stoppen. Maar ja, al zou ik mijn hele leven bijvoorbeeld een paar keer per week aan die zapper moeten zitten, dan heb ik het ervoor over, het doet me heel goed.

O ja, voor het algehele immuunsysteem gelden tijden als 15 tot 30 minuten voor mij. Hoofd 5 minuten, kaak ook.

Ik begon bij waarde 0,00 :-? Terwijl een redelijk gezond persoon op een waarde rond de 0,35 kan beginnen. De waarde kun je op het apparaat instellen. Daarna gaat het vanzelf opklimmen. Ik zit nu bij de 0,43. Volgens peute kan ik het zien als 'biofeedback' en inderdaad, wanneer het iets minder gaat, daalt de waarde ook weer wat. Het maximum is 0,62.

Nu kom ik 1 keer in de maand bij de therapeute. Ze begeleidt me in bepaalde dingen. Ik ben iemand die snel over haar grenzen gaat, en dat houdt ze oa in de gaten.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, maar zelfs voor mi j is het nog een beetje acabadabra :lol:
Als jullie nog vragen hebben dan lees ik het wel!

groetjes
Anika

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Za Jul 01, 2006 7:15 pm

heel duidelijk anika, bedankt. het klinkt allemaal heel goed.
ik ga er misschien ook mee beginnen. maar eerst ben ik met rhodiola capsules begonnen. die zouden ook een soortgelijk effect hebben. we zullen zien.
ben blij dat het met jou zo goed gaat.

groetjes,

marja

marja

anika
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor anika » Za Jul 01, 2006 7:57 pm

Hoi Marja

Daar had ik nog niet van gehoord, deze capsules, maar als ik het goed begrijp voeden ze ook immuunsysteem opnieuw op. Ik las al een tijdje niets van je op het ME behandelforum. Hoop dat het inmiddels met jou ook wat beter gaat.

groetjes
Anika

z100a
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor z100a » Zo Jul 02, 2006 1:26 pm

hallo anika,

ja, gelukkig gaat het met mij ook een stuk beter. ik heb alleen geen me maar ziekte van bechterev en crohn. die gaan ook gepaard met vermoeidheid. in die zin ben ik ook op zoek naar energie. verder is mijn bijnier ook uitgeput dus er zijn rakingsvlakken met me.

ik ben erg blij dat jij zoveel baat hebt bij aps. je hebt denk ik ook een goede begeleidster. dat is ook fijn.

groetjes,

marja

marja

Bran
Bekende op het forum

Osteopathie

Berichtdoor Bran » Ma Jul 03, 2006 2:58 pm

Klinkt goed Anika , die AtPS.... het werkt in ieder geval voor jou en dat is belangrijk! Ik hou het wel in mijn achterhoofd , voor het geval ik het nog
eens wil proberen.

Heb jij ook nog die "terugvallen" sinds de APS zo goed is aangeslagen?
Het kan natuurlijk veranderd zijn. Dat je straks bij de osteopathie behandeling anders gaat reageren.
Het is in ieder geval fijn dat die twee met elkaar samenwerken.

Naast osteopathie ben ik ook onder behandeling bij een Klassiek Homeopate/NEI-therapeute (ze is ook nog huisarts , helaas niet de mijne!)
Zij werkt ook samen met mijn osteo , om de behandeling te ondersteunen.

Ik heb vanmorgen de osteo nog gebeld , ze wilde weten of ik het weekend
goed doorgekomen was. Ze was in geval van nood ook in het weekend
stand-by , hartstikke fijn! Het was gelukkig niet nodig , maar toch...

Precies wat Marja ook zegt ; Goede begeleiding is heel erg belangrijk!
Het gevoel dat je door iemand in de gaten wordt gehouden , iemand
die jou goed kent....dat scheelt al heel veel!

Veel succes! Ik ben heel benieuwd hoe het je vergaat, bij de osteopaat!
Goh , dat rijmt nog ook....

Groeten , Bran.

anika
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor anika » Wo Jul 12, 2006 12:31 am

Ik zou vertellen hoe het bij de osteopaath is gegaan.
Nadat ik een paar vragenformulieren ingevuld had, had de ostheopathe al het vermoeden dat ik problemen met mijn lever had.
Op zich niet opzienbarend, ik ben namelijk meteen ziek wanneer ik alcohol drink, en van kuurtjes om afvalstoffen kwijt te raken word ik ook erg ziek.

Ze zegt dat wanneer je traumatische ervaringen opdoet die je niet kunt verwerken, er blokkades kunnen ontstaan. Blokkade in de lever komt dan vaak voor. Ze stelde voor om vooral geen afvalstoffen los te maken, omdat ik daar niets mee kan, maar om de 'afvoerputjes' schoon te maken, o.a. de lever dus. Ik heb haar op het hart gedrukt dat ze maar eentiende mocht doen van wat ze bij een 'normaal' :wink: mens zou doen, omdat ik hyper reageer op behandelingen. Daar hield ze erg rekening mee, dat was fijn.

Ze plaatste haar handen bij mijn nek/schouders. Ik werd angstig omdat ik een vroegere ervaring herbeleefde. Niemand mag aan mijn nek komen, het gevoel van handen om mijn nek linken aan een traumatisch ervaring van 25 jaar geleden. :evil: Ze zei dat dat ook het doel van de behandeling was. Dat waarschijnlijk de ervaring die ik herbeleefde die me nu in paniek bracht hetgeen was dat de verstopping veroorzaakte (voor het grootste deel). En dat dat nu losgemaakt moet worden. Daarna voelde ik tijdens de behandeling veel verdriet, brok in mijn keel, tranen over mijn wangen ed.
Ze stopte vrij snel omdat er niet te veel in een keer mag loskomen bij mij.

Toen ik thuis was leek het of ik een dreun op mijn hoofd had gekregen. Bij mij een teken dat er afvalstoffen losgekomen zijn. Ik heb toen mijn ontgiftigingspleisters gebruikt, om mijn lichaam te helpen het kwijt te raken. Ik viel als een blok in slaap vanmiddag. Nu voel ik me als anders. Niet emotioneel oid. Heb er tot nu toe een goed gevoel over.
Wordt vervolgd :wink:

groetjes
Anika

anika
Verslaafd aan het forum

Re: Osteopathie

Berichtdoor anika » Wo Jul 12, 2006 12:39 am

Bran schreef:Heb jij ook nog die "terugvallen" sinds de APS zo goed is aangeslagen?
Het kan natuurlijk veranderd zijn. Dat je straks bij de osteopathie behandeling anders gaat reageren.
Het is in ieder geval fijn dat die twee met elkaar samenwerken.

Groeten , Bran.

Nee, dat is het fijne. Vorig jaar, voordat ik aan APS begonnen was, betekende een terugval meestal 1 a 2 maanden op bed. Nu gebeurt er nog wel eens iets, als ik over mijn grenzen ga en/of ineens veel stress heb. Ik heb dit jaar bijvoorbeeld twee keer een spier verrekt. Maar dan is het na een dag of 2 weer over, en kan ik die 2 dagen zelfs nog een en ander doen. (ik neem dan wel even rust in acht, maar 'noodzakelijke' dingen doe ik wel)
2 keer een spier verrekken, 3 keer een herpes simplex blaartje, 1 keer een keelontsteking... volgens mij was dat het tot nu toe, vanaf januari. :D Peanuts vergeleken met wat ik voorgaande jaren aan ontstekingen gehad heb!

Bran
Bekende op het forum

Osteopathie

Berichtdoor Bran » Wo Jul 12, 2006 3:36 pm

Hallo allemaal ,

Ik ben vandaag voor de 2e behandeling geweest bij de osteopaat.
De vorige behandeling was goed aangeslagen , vond ze.
De vorige blokkade's hoefden niet meer behandeld te worden, het
lichaam is nu bezig zichzelf te herstellen en aan te passen aan de
"nieuwe situatie".
Ze heeft weer andere blokkade's behandeld vandaag en verwacht
dat de bijwerkingen dit keer niet zo heftig zullen zijn. (I hope so!)

Verbetering van mijn klachten heeft tijd nodig....geduld is de sleutel.
Heeft er iemand een "pilletje geduld" voor me?!

Anika , klinkt goed , jouw eerste osteopathie behandeling!
Het lijkt of ze goed rekening houdt met jouw reaktie enz...
Hoe gaat het nu?

Groeten , Bran.

Terug naar “Behandelingsresultaten: Chronische Vermoeidheids Syndroom”