Update behandelingsresultaten

Plaats hier de resultaten die je met de CVS/ME behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
Dorothee
Verslaafd aan het forum

Update behandelingsresultaten

Berichtdoor Dorothee » Do Mei 26, 2005 10:28 pm

:D Ik vond het tijd worden voor een update van mijn strijd tegen de CVS.....

Het gaat momenteel niet zo heel erg slecht meer met mij, mits ik oppas het niet al te gek te maken met mijn "activiteit"(vnl. werken).
Veel minder pijn (alleen die rot voeten :cry: ), echt wat meer energie, weg brainfog, en ik zit duidelijk beter in mijn vel.
(Nou nog afvallen!!!)

Het kost wel "een lieve duit", maar het werkt! :D
Momenteel gebruik ik dus: CoQ10, MSM, L-carnitine (op recept), Multi-vitamine, Vit B12 (veel!), Chroom, Appelazijn, CLA, Melatonine, GABA, diverse "mineralen", St. Janskruid.

Omdat het slapen nog niet zo geweldig gaat, en voor mijn (door Post-Polio) aangetaste zenuwen heb ik een recept gekregen voor Tryptofaan. Alleen moet ik daar nog een stempel van mijn huisarts op hebben, maar ja die staakte...

Ik wens iedereen minstens evenveel succes toe!

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Vr Jul 08, 2005 1:24 pm

Goed zo, na de zomer afvallen?
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Jaike Douwes
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Jaike Douwes » Vr Jul 08, 2005 5:19 pm

Alweer een konijn, Willy :wink:

trudy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor trudy » Vr Jul 08, 2005 11:33 pm

Hier begrijpt Dorothee natuurlijk helemaal niets van Renske. Wij zijn ongeveer de enige die echt alle posts lezen :) Zegt ook wel iets over ons nietwaar :-?
Dorothee, Willy gaat zich inzetten voor onverklaarbaar overgewicht en heeft in Renske zijn eerste konijn gevonden :oops:
Vandaar !!!

Renske heb een goede vakantie, geniet ervan

Trudy
moeder van zoon Tim, die dankzij deze site niet meer ziek is !!!!

Jaike Douwes
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Jaike Douwes » Za Jul 09, 2005 8:21 am

Hahaha, wel, als de nieuwsgierigheid maar gewekt is, toch? Doe je mee Dorothee? Maar NA de vacantie, eerst wil ik nog even genieten van stokbrood en Franse kaas, je weet wel, du vin, du pain et du boursin en alle andere soorten die we moeten proberen.
Dank je Trudy, jij ook goede weken toegewenst. Wanneer komt je zoon thuis?
Lieve groeten voor allemaal van Renske.

Dorothee
Verslaafd aan het forum

Renske e.a.

Berichtdoor Dorothee » Ma Jul 11, 2005 11:05 am

:D Allereerst iedereen een heel fijne vakantie toegewenst!!!

Dankzij mijn weer gaan roken :-? is het aankomen nu weer gestopt.

Met naaldjes in mijn oren en alleen nog maar groente en fruit eten val ik nu zelfs wat af. Maar dit alleen omdat ik met mijn vreselijk zere voeten niet meer kon lopen. Ik weet dat "uithongeren" niet de beste methode is: Jojo-effekt he? :cry:

Maar als het alternatief is niet meer kunnen werken en niet meer kunnen lopen......

Hoop zeer op de nieuwe "uitvindingen" van Willy.
Heb tot nu toe ook goed succes met zijn andere ideeën, dus...

Gr. Dorothee

Willy
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Willy » Ma Jul 11, 2005 2:10 pm

Uitvindingen :lol: :lol: :lol: die is leuk

Ik ben nog steeds hard aan het werk aan mijn artikel over overgewicht.

Renske is mijn (proef)konijn, Cora mijn vrouw ook. En ikzelf ik doe ook mee. (66 --> 64).

Vandaag heb ik mijn hoofdstuk over hyperinsulinemie af gekregen, de oorzaak van overgewicht:

2. HYPERINSULINEMIE

2.1 Wat is hyperinsulinemie?

http://www.mayoclinic.com/invoke.cfm?re ... id=HQ00896 Hyperinsulinemie is een stofwisselingsziekte waarbij de insulinespiegels in het bloed verhoogd zijn. Meestal wordt dit veroorzaakt doordat de celreceptoren minder gevoelig zijn geworden voor insuline waardoor het effect van dit hormoon, het regelen van het glucose niveau in het bloed, verloren gaat. De pancreas, de bron van insuline, gaat dan meer insuline maken om dit probleem te corrigeren waardoor de insuline waarden stijgen. Als deze stoornis niet tijdig door een arts wordt opgemerkt raakt de pancreas overbelast en kan hyperinsulinemie over gaan in diabetes type II. Heeft men eenmaal diabetes dan is het meestal zo dat de pancreas na verloop van tijd helemaal op houdt met het maken van insuline. Je zou kunnen zeggen dat hij door overbelasting en verkeerde diabetes medicijnen versleten is. Dan blijft er nog maar een weg open: insuline injecties.

2.2 Hoe wordt insuline resistentie veroorzaakt?

De algemene opvatting is dat insuline resistentie wordt veroorzaakt door erfelijke factoren en door de lifestyle keuzes die worden gemaakt. Overvloedige maaltijden rijk aan http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... query_hl=8 verzadigd vet, te weinig beweging http://www.ortholon.com/catalog/article ... cles_id=10 te veel stress en overgewicht zijn allemaal factoren die de kans op insuline resistentie vergroten.

2.3 Wat zijn de symptomen?

Er worden een groot aantal symptomen met insulinemie in verband gebracht. De belangrijkste zijn:

· Overgewicht: met name gewicht vasthouden rond het middel. Vrouwen die een taille / heup ratio hebben die groter is dan 0,8 hebben vermoedelijk hyperinsulinemie. Voor mannen is deze waarde 1. Overgewicht als gevolg van hyperinsulinemie begint met het zogenaamde paalmodel voor vrouwen en zwembandjes voor mannen. Dit wordt voor vrouwen gevolgd door een appelfiguur, bij mannen gaat de buik over de broekriem.

· Hypoglycemie: veel hypoglycemie patiënten hebben eigenlijk hyperinsulinemie. Door de hoge insuline spiegels daalt de glucose in het bloed te veel. Hypoglycemie patiënten die voldoen aan bovenstaande overgewicht criteria zijn bijna zeker verkeerd gediagnosticeerd en hebben eigenlijk hyperinsulinemie.

· Andere klachten zijn: slaapstoornissen, gewrichtsklachten, vermoeidheid, emotionele instabiliteit, chronische infecties en onvruchtbaarheid, concentratiestoornissen

2.4 Hyperinsulinemie veroorzaakt hart en vaatziekten

Er zijn vele onderzoeken beschikbaar die aangeven dat hyperinsulinemie de kans op het verkrijgen van http://content.nejm.org/cgi/content/short/334/15/952 hart en vaatziekten vergroot. De volgende aandoeningen en stoornissen horen bij hyperinsulinemie:

· Hoge bloeddruk

· Hoge totaal cholesterol

· Verhoogde LDL cholesterol

· Verhoogde tricygleriden

2.5 Hyperinsulinemie veroorzaakt hormonale probelemen

Het totale hormonale beeld wordt door hyperinsulinemie flink verstoord. Mogelijke gevolgen hiervan zijn

· menstruatie en menopauzeklachten,

· depressie,

· verminderde werking van het immuunsysteem

· Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS)

Hormonen zijn biochemische “boodschappers” die in het lichaam informatie doorgeven. De meeste hormonen leveren eerst hun boodschap op de cel af door het bezetten van specifieke receptoren die zich op de buitenkant van de cel bevinden; de zogenaamde “externe berichten functie”. Hierdoor activeren ze substanties in de cel die bekend staan als “interne berichten functie”. Interne berichten bepalen de hormonale activiteit in de cel. De meest voorkomende stof die voor interne berichten wordt gebruikt is het cyclisch AMP (c-AMP). Insuline daarentegen maakt gebruik van IP3 / DAG. Deze stof verlaagd de beschikbare c-AMP. Bij patiënten met hyperinsulinemie raken daardoor de hormoon signalen die c-AMP gebruiken verloren.

2.6 Waarom weten artsen hier zo weinig van

2.7 Heb ik misschien hyperinsulinemie?

Hyperinsulinemie is aan de hand van een aantal symptomen en een aantal eenvoudige laboratoiumtests te diagnosticeren. Als er bij u sprake is van overgewicht volgens de beschreven taille / heup ratio en als u daarbij nog klachten ondervind die lijken op hypoglycemie kunt u uw arts nog vragen om de hierboven beschreven laboratoriumtests uit te voeren. Als al die zaken positief uitvallen heeft u zeker hyperinsulinemie

2.8 Referenties
1. http://www.ortholon.com/catalog/article ... cles_id=10 Insulineresistentie en stress
Het totale hormonale beeld wordt door hyperinsulinemie flink verstoord. Mogelijke gevolgen hiervan zijn menstruatie- en menopauzeklachten, depressie, hart- en vaatziekten en verminderde werking van het immuunsysteem.

2. http://content.nejm.org/cgi/content/short/334/15/952 Hyperinsulinemia as an Independent Risk Factor for Ischemic Heart Disease:
Fasting insulin concentrations at base line were 18 percent higher in the case patients than in the controls (P<0.001). Logistic-regression analysis showed that the insulin concentration remained associated with ischemic heart disease (odds ratio for ischemic heart disease.

3. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... query_hl=8 Diet composition and insulin action in animal models
Intake of saturated fats is strongly linked to development of obesity and insulin resistance, while that of polyunsaturated fats (PUFAs) is not.
Met vriendelijke groeten,

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Terug naar “Behandelingsresultaten: Chronische Vermoeidheids Syndroom”