Koolhydraatarm/vrij eten met veel voedselintoleranties

Plaats hier de resultaten die je met de CVS/ME behandeling boekt. Vertel hoe het vroeger was, wat je er aan hebt gedaan en hoe het nu is. Resultaten zijn belangrijk voor anderen, het geeft ze de moed om ook te beginnen en door te gaan.
Caro
Verslaafd aan het forum

Koolhydraatarm/vrij eten met veel voedselintoleranties

Berichtdoor Caro » Do Nov 03, 2005 2:43 pm

Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag of iemand ervaring heeft, of een tip waar ik dit kan vinden, er staat zo veel info op deze site !
Ik vermoed dat ik chronisch vermoeid ben en wacht op de resultaten van darmflora test via Anne en heb 16 dec een afspraak bij v Meerendonk. Zelf heb ik een maand of 2 geleden een voedselintolerantietest gedaan via het Keac en 2 jaar geleden een insulinetest. Uit de insulinetest komt dat het nivo te hoog wordt en niet meer zakt, maar het is niet zo hoog dat je het hyperinsulinemie mag noemen. Nu is het advies van Anne om zeker koolhydraatarm/vrij te gaan eten, maar ik moet ondertussen ook rekening houden met intoleranties voor: Ei, Melk, Yoghurt, Biogarde, Kaas, Tarwe, Rogge, Haver, Gerst, Mais, Knoflook, Champignons.
Er blijft dus niet veel over, en wat er over blijft kan ik dan zo weer intolerant voor worden...
Wie heeft dit ook en heeft tips voor rotatiemenu of recepten, ik wil ook niet afvallen, ben al aan de magere kant.
Bedankt, Caroline.

Maris
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Maris » Do Nov 03, 2005 9:22 pm

Hoi Caro,

Welkom hier !
Ik ben mezelf ook een beetje aan het verdiepen in koolhydraten beperken. Best moeilijk.
Zelf weet ik mijn insuline niveau niet en heb dus ook geen idee in hoeverre ik de koolhydraten moet weg laten. Wil ik dus de volgende keer aan PvM vragen .....

Granen mag je zowieso niet als je koolhydraten weg gaat laten. Alleen de eieren en melk(producten ) is lastig.
Misschien dat je eens kan rondkijken op het scd dieet forum ? daar zijn vast mensen die ook bepaalde dingen niet kunnen verdragen.

1 Tip misschien. Zelf ben ik begonnen met het bakken van mijn eten in kokosolie. Behalve veel gezonde bestanddelen ( oa laurinezuur ) zorgt het er ook voor dat je minder honger hebt. Dus minder snel behofte hebt aan suikers etc.

Heel veel succes bij PvM over een tijdje ! houd je ons op de hoogte ( topic over behandeling door PvM, ervaringen ) ?

Groetjes,

Maris

Caro
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Caro » Do Nov 03, 2005 9:50 pm

Hoi Maris,
Bedankt voor je antwoord, ik zal zeker een topic openen als ik bij PvM geweest ben, ik heb ook met interesse de ervaringen van anderen gelezen.
Ik ben nog steeds van alles in dit forum en deze site aan het ontdekken, maar weet niet wat je bedoelt met het scd dieet forum, kan je nog even zeggen wat je daar mee bedoelt ?
Thxs, Caroline.

Sunshinearay

Berichtdoor Sunshinearay » Vr Nov 04, 2005 9:38 pm

Hallo Caro,

Ik eet al een poosje koolhydraatarm en heb ook enkele voedselintoleranties.
Mij lukt het aardig om toch voldoende en lekker te eten. En omdat het zo'n goed effect heeft op mijn cvs en migraines is het een stimulans om door te gaan en vol te houden.

In een Kh arm dieet, past geen rogge tarwe, haver, mais, ook geen melk yoghurt en biogarde.
Wel slagroom. Champignons is af te raden i.v.m. schimmels en een mogelijke candidainfectie die je zou kunnen hebben.

Ei zou je wel mogen hebben, maar dat lat je gewoon achter wege, ook kaas, kan je helemaal niet tegen kaas, of alleen de harde, bv wel roomkaas, brie, boursin, wat die kan je prima gebruiken.

De KH haal je voornamelijk uit de groentes. Veel etiketten lezen m.b.t. verborgen suikers en koolhydraten. BV geen kant en klare soep, geen groente uit blik/pot. Voorzichtig met fruit, rood fruit voornamelijk.

Succes

Maris
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Maris » Vr Nov 04, 2005 10:29 pm

Hoi Caro,

Bij het forum diagnose en behandeling CVS staat al een topic over PvM ! Dan kan je dat alvast lezen :wink: Er zijn behoorlijk wat mensen dit jaar bij hem onder behandeling gekomen en die hebben daar allemaal wel wat geschreven. dan weet je ongeveer wat je te wachten staat.

Scd forum is een forum wat gaat over koolhydraatarm eten. Dat doen b.v. ook mensen met de ziekte van Crohn.
Daar kan je meer vinden over koolhydraten beperken.
Zie ook www.newtreatments.org
De link naar het forum zelf heb ik niet, misschien over googlen ?

Groetjes,

Maris

Caro
Verslaafd aan het forum

Berichtdoor Caro » Za Nov 05, 2005 6:06 pm

Hoi Maris,
Bedankt voor de info en de link, ik ga verder studeren.
Nog even een vraagje over kokosolie, verkopen ze dat gewoon bij de natuurwinkel ? En wat is de smaak ervan ? Kokos vind ik namelijk niet echt lekker, maar olie kan natuurlijk heel anders smaken, het valt te proberen, de positieve effecten klinken goed.
Groeten, Caroline.

Terug naar “Behandelingsresultaten: Chronische Vermoeidheids Syndroom”