BEHANDELINGSFORUM CHRONISCHE VERMOEIDHEIDSSYNDROOM

-- Raadpleeg eerst een arts als u gezondheidsklachten heeft --

WIJ GEVEN GRATIS GEZONDHEIDSADVIES, HELP ONS MET EEN TWEET OF LIKE

Het is momenteel Za Nov 29, 2014 1:32 am

Alle tijden zijn UTC + 2 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2012 8:55 pm 
Bekende op het forum

Hallo allemaal,
ik ben dit forum een tijdje geleden tegengekomen en heb nu besloten om me te registreren.

Ik hoop dat ik met behulp van de schat van informatie, Willy's artikelen, jullie ervaringen en deskundige hulp weer de oude kan worden.

Ik heb een sterk lichaam en zou graag weer helemaal of zoveel mogelijk de oude worden, maar ik begrijp ook dat ik geduld zal moeten hebben en mijn levensstijl zal moeten aanpassen.

Gelukkig komt er steeds meer informatie en kennis beschikbaar!

Hieronder wat mijn huidige situatie is:

- Sinds januari 2012 heb ik last van oververmoeidheidsklachten. Ik was eind december 2011/begin januari 2012 erg griepig en zwak, at en dronk heel weinig en sliep slecht.

-Voelde me toen een beetje down. Was in juni 2011 mijn baan verloren bij een reorganisatie (op zich niet erg, omdat ik er op uitgekeken was, maar toch), vlak daarvoor had ik overspannen thuisgezeten door een bore out en doordat ik in een relatie zat die niet goed voor me was. Ik wilde heel graag een nieuwe start maken, misschien zelfs voor mezelf te beginnen, een hele andere draai aan mijn leven geven, maar kreeg het niet van de grond. Geloofde er zelf nog niet genoeg in.

- Vanaf februari 2012 begonnen pas echt de lichamelijke klachten. Oververmoeid, maar ook echt zo moe dat ik te uitgeput was om na te kunnen denken en alleen maar uit wilde puffen, bij de minste inspanning buiten adem, opgezwollen klieren in oksels en liezen, verlies van gevoel in handen en voeten, pijn in ellebogen, knieholtes en bij enkels en een zeer pijnlijke lever en milt.

-Ik had geen idee wat het kon zijn en maakte me erg zorgen. Was bang dat ik HIV opgelopen zou hebben en raakte daardoor heel erg in de stress. Gelukkig bleek ik geen HIV of andere SOA's te hebben. (Ik kon het eerst niet geloven, was er zo van overtuigd dat ik het wel had...)

Mijn huisarts is mijn bloed verder gaan testen en kwam er achter dat ik een Pfeifer en een Cytomegalovirus infectie had doorgemaakt (wanneer kon ze niet zeggen). Ook bleek ik een ijzertekort en vitamine D tekort te hebben. Voor dat laatste kreeg ik ijzerpillen en vitamine D vloeistof.

Van Cytomegalovirus had ik nog nooit gehoord. Uiteraard ging ik het googlen. Gelukkig leek het vooral voor ongeboren kinderen en mensen met een lage weerstand gevaarlijk te zijn.

-Ik ging er vanuit dat ik snel weer beter zou zijn.
Tenslotte had ik de afgelopen jaren van hot naar her gerend, zowel met verschillende detacheringen op werk als ook zoveel mogelijk leuke dingen gedaan met m'n vrienden, 2 a 3x in de week naar de klimhal gefietst en dan 's avonds laat vol adrenaline maar met een tevreden gevoel thuiskomen. Mijn vrienden zeiden ook dat ik tenminste altijd voor iets leuks te porren was en dat ik zoveel leuke dingen deed met mijn leven. Eigenlijk deed ik vooral wat leuk en makkelijk was en schoof diepere vragen en eens even een poosje uitpuffen en ergens bij stil staan keihard voor me uit. Ik moest vooral nog heel veel meer doen van mezelf en was heel druk in mijn hoofd, terwijl er naar m'n idee nooit genoeg uit m'n handen kwam.

-Ik was inmiddels ook weer aan het solliciteren voor een vast dienstverband. Het feit dat ik oververmoeid was, was reden om in overleg met de bedrijfsarts, met 4 uur per dag te gaan beginnen.

-Eind mei 2012, vlak voor aanvang van mijn nieuwe baan kreeg ik opeens helse pijnen in mijn onderbuik, alsof mijn urinewegen opgeblazen waren en in brand stonden.
Gillend van de pijn lag ik 3x achter elkaar bij de huisarts, die op een gegeven moment aan een eierstokontsteking dacht en mij doorverwees naar een gyneacoloog. Met een inwendige echo bleek er niets te zien. Voor de zekerheid kreeg ik antibiotica tegen blaasontsteking en vaginale infecties en macrogol en electrolyten voor mijn volgens de huisarts ook gevoelige dikke darm.

-Bij de gyneacoloog werd er ook een uitstrijkje gemaakt, wat toen gelukkig negatief was. In 2010 had ik een afwijkend uitstrijkje, waarnaar er een klein stukje van m'n baarmoedermond is verwijderd. Sindsdien heb ik veel last gehad van vaginale bacteriele (gardnerella) infecties, waarvoor mijn toenmalige vriend en ik vaak antibiotica (Metronidazol) kregen. Ook had ik ongeveer twee tot drie keer per jaar een blaasontsteking waarvoor ik antibiotica kreeg. Hierdoor kreeg ik weer last van candida en een gevoelige dikke darm, waarvoor ik een aantal colonspoelingen heb gekregen. Bij het ontlastingsonderzoek daarna bleek niets meer van candida, maar wel dat er een ontstekingswaarde heel erg verhoogd was (80 ten opzichte van de 10 die het zou moeten zijn). Ik kreeg het advies om op de zuur/basenbalans van mijn voedsel te letten en veel avocado en radijs te eten om mijn dikke darm te laten herstellen. Ook kreeg ik kruidendruppels en thee mee. Na de behandelingen had ik nooit meer last van een spastische darm.

-Voor mijn nieuwe baan moet ik in Eindhoven werken, terwijl ik in de Randstad woon. Juni 2012 reisde ik elke dag 2 uur heen en 2 uur terug en werkte daartussen in 4 uur. Nieuwe baan, nieuw vakgebied, nieuwe werkgever en een nieuwe stad.
In juli 2012 ging ik op kamers in Eindhoven. In het weekend kwam ik naar de Randstad. Ik was nog steeds vaak hondsmoe, maar hield me staande. Werkte nu 5x 6 uur per dag. Gelukkig had ik minder reistijd.

-De vermoeidheidsklachten gingen op en neer. Wanneer ik me wat beter voelde, deed ik wat meer leuke dingen, maar werd daar meteen voor afgestraft met meer vermoeidheid.

-M'n leven draaide vooral om overleven. Werken eten en slapen en niet meer de leuke dingen en sport (klimmen! met m'n vrienden) doen die ik gewend was. En maar hopen dat ik me gauw weer beter zou voelen.

-Gelukkig is er wel begrip vanuit m'n vrienden, werk en familie, de meesten denken dat ik alleen Pfeifer heb en dat dat wat tijd kost, maar ik wilde heel erg graag snel beter worden en ook bewijzen dat ik het kan.

-Ik heb moeite om mijn grenzen aan te geven, naar andere mensen toe, maar ook naar mijzelf. Wil niet onbeleefd zijn, cijfer mezelf heel makkelijk weg en sta altijd klaar als iemand me belt.
Aan de andere kant probeer ik zoveel mogelijk uit het leven te halen, aan een stuk door te werken, tot alles op is, in plaats af en toe een pauze te nemen. Ik ben altijd bezig, al is het maar in mijn hoofd met wat ik allemaal nog moet doen.
Raak ook vaak de tijd uit het oog.

-M'n lichamelijke klachten bleven toen bij opgezwollen klieren, af en toe oververmoeidheid, opgezwollen, pijnlijke dikke darm, vooral pijn vlak voor ontlasting en pijnlijke lever en milt bij iets te veel inspanning.

-In augustus ging ik 2 weken op vakantie naar m'n vader in Kreta. Weinig stress, veel zon en lekker en gezond eten en lekker zwemmen. Ik voelde me veel beter.

-Toen ik terugkwam bleef ik 6 uur per dag werken.
Ik kreeg een dipje, terugval in energie en meer klachten, maar in overleg met de bedrijfsarts bleef ik 6 uur werken, m'n lichaam zou er wel aan wennen.

-In september 2012 ben ik met een 2jarige opleiding naast mijn werk begonnen. Dit was een vereiste bij het aannemen van de baan. 1x in de week s'avonds onderwijs in Utrecht volgen en een paar uur per week huiswerk en elke 6 weken een tentamen. Zowel de opleiding als de baan zijn niet helemaal wat ik eigenlijk wil doen, maar ik verdien goed en ben in deze tijd heel dankbaar voor werk en de mogelijkheid om me verder te ontwikkelen. Ik heb op donderdagavond les en moet vrijdag ook werken, maar dat kost me moeite.

-In oktober kreeg ik opeens pijn en na een week een brandend gevoel in mijn rechterborst, vlakbij het borstbeen. Het werd rood en branderig en op een gegeven moment was mijn borst van vorm veranderd en leek het of er een stukje weefsel onder m'n huid weggebrand was. Ik heb een huisarts bezocht, die niets kon zien en zei dat het hoogstwaarschijnlijk geen borstkanker en ook geen cyste was en ik terug moest bellen als het pijn bleef doen.

-Korte tijd daarop ging ik 8 uur per dag werken, zoals afgesproken met mijn manager en bedrijfsarts.
Maar ik merkte al heel snel dat ik het niet aan kon en ging in overleg na 2 weken terug naar 6 uur per dag. Uiteraard vonden mijn collega's dit niet leuk, aangezien ik ook gedetacheerd ben en richting de klant is dit ook niet goed.
Ik vind dit ook niet leuk en ben bang dat ik voor hypochonder en aansteller uitgemaakt word en men denkt dat ik de kantjes er vanaf loop. Ik heb een eenmaandelijks overleg met mijn manager en die wil dan ook graag weten wanneer ik weer volledig hersteld denk te zijn, maar ik heb echt geen idee. Eerlijk gezegd denk ik dat ik voorlopig niet boven de 6 uur per dag uit kom.

-In november 2012 ging ik met een vriendin op vakantie naar Istanbul. We moesten er allebei uit. Mijn bedrijfsarts had gezegd dat het goed was om weer even een korte pauze in te lassen. De vriendin met wie ik op pad ging, is behoorlijk dominant en ik was bang dat het me teveel zou worden. Wat zij echter wel goed aanvoelt, is wanneer je lichaam een pauze moet nemen of eten nodig heeft, dat vond ik erg prettig. Helaas rookt ze als een ketter, daar had ik wel wat last van, maar we hebben erg veel gezien en gedaan en ik probeerde er op te letten dat ik 's avonds op tijd naar bed ging.

-Direct nadat ik terug was, ging het echter lichamelijk helemaal mis! Ik werkte gewoon 6 uur per dag. Maar mijn keel stond in brand. Ik was 4 weken schor, kon bijna niet praten. De klieren in mijn keel, wangen en naast mijn tong waren keihard en zeer pijnlijk en drukten op mijn halsslagaders waardoor ik niet in slaap durfde te vallen, omdat ik bang was dat mijn keel nog meer op zou zwellen en er te weinig zuurstof naar mijn hersenen zou gaan. Ik probeerde rustig te blijven, maar was constant aan het piekeren. Ik was bang dat het cytomegalovirus mijn keelklieren aan het opbranden en raakte steeds meer in paniek.
Ik durfde niet vrij te nemen om naar een arts te gaan. Ik dacht dat het vanzelf wel weer over zou gaan en wilde het eigenlijk gewoon helemaal vergeten.

-Op een gegeven moment leek het inderdaad over te gaan, maar kreeg ik een vage zeurderige pijn en druk in mijn linkeroor. Die aan de achterkant (middenoor) leek te zitten. Nu, 2 weken later, is de druk ondraaglijk, af en toe ben ik helemaal draaierig en misselijk en ook rechts drukt er iets van binnenuit op mijn oor, waardoor mijn oor pijnlijk is en er vanbinnen iets lijkt te branden en mijn gehoor achteruit lijkt te gaan(hoor een soort sissen zoals wanneer je naar een te luid concert bent geweest). Soms straalt de pijn uit naar mijn kaak en keel.

-Sinds 3 weken heb ik ook dat er een opgezwollen pijnlijk ei in mijn onderbuik zit en de pijn verplaatst zich nu naar de rechterkant. Ik kon niet voelen of het mijn eierstok of dikke darm is. Ik voel rare tintelingen bij mijn stuitje en de lymfeklier in mijn linkerlies is heel pijnlijk en opgezwollen en lijkt wel vergroeid met weefsel daaronder.
Daarnaast heb ik geen gevoel meer als ik wil ontlasten, wat dus ook bijna niet lukt. Plassen gaat wel normaal.

-Met deze klachten ben ik 3x bij mijn huisarts geweest, mijn bloed is weer getest, bloedbezinking en rode en witte bloedcellen zijn goed, het is nog steeds te zien dat er een Pfeifer en Cytomegalovirus infectie hebben plaatsgevonden, maar mijn dokter denkt niet dat ik CMV disease heb want ik ben verder gezond. Ook is er weer een uitstrijkje gemaakt, waaruit blijkt dat de onrustige cellen terug zijn (PAP3A).
Voor mijn darmen heb ik Movicol gekregen en neusdruppels voor mijn oren. Ik bleek ook weer een zware vaginale gardnerella infectie te hebben, waarvoor ik weer antibiotica (Metronidazol) kreeg.

-Dit is allemaal gebeurd in de anderhalve week dat ik nu vakantie heb. Ik ben op. Ik vier Oud en Nieuw bij m'n moeder. Wil absoluut niet alleen zijn, omdat ik bang ben dat ik weer een angstaanval krijg. Gelukkig kwam ze me ophalen, maar ik kreeg spontaan huilbuien. Ik vind het zo genant voor haar en voor mezelf en ik ben nog steeds heel erg bang.

En nu ben ik hier.
Er is maar 1 ding dat ik in 2013 wil en dat is helemaal opknappen. Hoe dan ook. Ik ben pas 32 en wil dolgraag nog wat langer gezond op deze mooie planeet rondlopen. Gezond, vrolijk, ontspannen en vooral als mezelf. Ik kan me vaag nog herinneren dat ik me ooit een stuk gezonder en gelukkiger voelde, vol leuke plannen voor de toekomst.

-Ik ben verschrikkelijk bang dat ik wel een terugkerende Cytomegalovirusinfectie heb en krijg maar geen gehoor bij mijn huisartsenpost (3 verschillende huisartsen). Ik weet niet wat ik moet doen en heb het gevoel dat het bijna te laat is....ik let op elk pijntje, elke rare ontwikkeling die opeens de kop opsteekt en lees natuurlijk ook veel te veel over wat dit nare virus allemaal met je kan doen...

-Ik ben niet bang dat ik chronisch vermoeid raak, omdat mijn lichaam elke keer weer opkrabbelt, maar ik ben wel heel bang voor de gekke infecties die ik steeds heb en ben bang dat er permanente schade aan mijn lichaam ontstaat.
Ook wil ik heel graag 1 of 2 kinderen en ben bang dat als het me lukt om zwanger te worden, ik toch gehandicapte kindjes krijg omdat ik het cytomegalovirus met me meedraag en het (volgens mij) ook op de een of andere manier heractiveert.
Maar goed, dat is voor later zorg, ik wil eerst zelf beter worden :)

-Via dit forum heb ik net het Gupta Programma ontdekt. (Zag dat Helena, Willie's dochter, dit volgt)
Heel herkenbaar!
Dit is iniedergeval iets wat ik wil doen om mezelf psychisch te helpen. Ik begrijp dat het om een biochemisch proces gaat, waar we met onze gedachten invloed op uitoefenen.
Ik wil dit heel graag doen, omdat het me het gevoel geeft dat ik mijn leven weer in eigen hand kan krijgen. Ook zie het eea voorbij komen waarin ik me de afgelopen jaren oppervlakkig wel in verdiept heb/van gehoord heb, zoals yoga, EFT, orthomoleculaire behandelingen en NLP.

Daarnaast wil ik ook deskundige begeleiding. Ik wil graag meten waar ik met mijn lichaam sta en leren om goed voor mezelf te zorgen.
Ik heb al jarenlang geen idee wat ik wel en niet kan eten en doe maar wat.

Ik slaap slecht. Als klein kind ging ik altijd al te laat slapen, had moeite met in slaap komen en versliep me 's ochtends. Mijn exvriend met wie ik de afgelopen 6 jaar een relatie had, heeft een heel erg verknipt dag- en nachtritme. Hij kwam geregeld midden in de nacht (om 2, 3, 4 of 5uur bij mij thuis) om dan een gat in de dag te slapen. Ik sliep altijd heel licht, omdat hij misschien langs zou komen en zou bellen. Ook wachtte ik vaak op hem totdat hij wakker werd, waardoor ik mijn eigen dag vergooide. Ik ging steeds meer mee in zijn ritme en spijbelde geregeld van werk. Op de een of andere manier voelde ik me bij hem altijd heel slecht geaard. Heel onzeker. Op een gegeven moment kwam ik er achter dat hij al die tijd nog een vriendin had gehad en hij over heel veel loog. Mijn vertrouwen in mensen liep daardoor een flinke knauw op.

De enige keren dat ik nog blij wakker word, is als ik op vakantie ben en benieuwd ben wat voor leuke nieuwe dingen ik die dag ga beleven.

Ik heb ook veel moeite met grenzen aangeven. Ik cijfer mezelf heel makkelijk weg en wil vooral heel graag aardig gevonden worden.

Ook heb ik last van paniekaanvallen, als ik maar een wondje aan mijn teen heb, denk ik al dat ik een slagaderlijke bloeding heb en schiet ik totaal in de stress. Mijn vader is ook een behoorlijke hypochonder, in tegenstelling tot mijn moeder, die een soort van ijzeren dame is en doorgaat tot ze op is. Volgens mij heb ik van allebei een paar van deze negatieve trekjes overgenomen ;)

Ik kan niet goed met stress omgaan, schiet om de kleinste dingetjes in de stress, kan uren met dezelfde gedachten lopen piekeren terwijl ik als verstijfd in een stoel blijf zitten. Op het moment dat ik in beweging kom en wat ga doen, naar buiten of eten of iets dergelijks of datgeen waar ik als een berg tegen aan keek eindelijk gewoon doe, dan valt het allemaal erg mee.

Ik denk geregeld dat mensen m'n gedachten kunnen lezen. Ik trek me vaak en makkelijk terug in mijn eigen wereld.
Mensen zijn snel te veel, te intensief voor me, vragen teveel van m'n energie. Terwijl ik aan de andere kant heel graag mensen om me heen heb. Maar voel me heel snel overspoeld en overvraagd.

Ik neem heel makkelijk de stemmingen van andere mensen over. Leuk als het positieve mensen zijn, maar helaas zijn er ook dicht bij me een aantal mensen die niet zo positief zijn. Ik kan heel lang nog met de sfeer van iemand anders om me heen zitten en weet dan niet wat er nog van mij is en of er nog iets van mij is.

Ook ben ik heel gevoelig voor bijv. koffie en alcohol. Van 1 kopje koffie wordt ik heel erg geagiteerd en ik vind mijzelf dan heel vervelend.
Van alcohol word ik meteen superdramatisch of agressief. Ik heb een keer medicinale wietolie geprobeerd, maar werd daar bijna psychotisch van (had ook een te hoge dosis genomen). Was heel eng.

Ik heb ook vaak last van een brain fog en het gevoel dat ik meer tijd nodig heb om ergens op te reageren, dan dat er voor staat.
Op de een of andere manier heb ik dat de afgelopen jaren allemaal redelijk kunnen maskeren, want veel mensen om me heen zullen mij hierin niet herkennen.

Ik ben een aantal keer depressief geweest. Als 4jarige ben ik met m'n moeder naar Nederland gekomen. Mijn vader bleef achter in Griekenland. Ik heb altijd het gevoel gehad dat mijn vader me in de steek had gelaten (was echt een vaderskindje) en ben heel lang boos geweest op hem en alle mannen in het algemeen. Ondertussen kon ik niet te boos worden op mijn moeder, want ze was de enige verzorger die ik nog had. Toen zij op mijn twaalfde een TIA kreeg (gelukkig liep het goed af! hoewel ik braaf naar school was gegaan zoals ze zei, terwijl ze overduidelijk medische hulp nodig had!) besloot ik dat ik haar niet te veel wilde belasten, bang dat ze het niet zou aankunnen. Daardoor oa werd ik een heel erg in zichzelf gekeerde puber. Op m'n 14e had ik m'n eerste kalverliefde en liefdesverdriet en wist ook daar niet mee om te gaan (nu weet ik zoveel beter dat ik er over had moeten praten en vooral door had moeten leven). Ik bleef heel erg hangen in wat als, kon het bijna niet loslaten. Op m'n 19e moest ik gaan studeren, maar was doodsbenauwd dat ik niet op eigen benen kon staan. Werd 2 jaar depressief. Had voor m'n gevoel geen solide basis waar ik op terug kon vallen. Daarna ben ik HBO gaan doen, bang dat de universiteit te zwaar zou zijn. Hield mezelf klein. Ook in mijn werk daarna koos ik meer voor de makkelijke, veilige weg, waardoord ik me stierlijk verveelde en in een bore out terecht kwam en weer depressief werd.
Ik ben nu niet zo depressief als ik toen was, maar wel wanhopig, heb het gevoel dat ik niet weet waar ik moet beginnen, weet niet of ik het aankan.

Mijn lichamelijke weerbaarheid is erg laag geworden.
Deels komt dat denk ik door onevenwichtige voeding. Ik vergeet vaak te eten, heb geen zin om te koken of weet niet wat te koken, en heb daarom in het verleden vaak naar een chocoladereep of zak chips als avondeten gegrepen. Als puber at ik soms een heel brood of een halve pot duo penotti of pindakaas leeg. Ik neem vaak niet genoeg tijd om te eten, zie het meer als een plicht, iets wat ook nog moet. Ook heb ik last van een schommelende bloedsuikerspiegel. Ik word heel chagrijnig of depri als ik niet op tijd eet.
Ik heb de afgelopen jaren vaak last gehad van vaginale candida infecties (ben toen een tijdje brood met zuurdesem ipv gist gaan eten) en van voorhoofdsholteontstekingen. Ook heb ik heel snel koude handen en voeten en twee keer een winterhand gehad (hand dik en opgezwollen en bijna niet buigen).

Ik vind het steeds moeilijker om te weten wat ik zelf wil. Ik geloof niet dat ik mag doen wat ik zelf wil. Ik vind dat ik het eerst moet verdienen, Vind het niet beleefd om direct te zeggen wat ik wil. Hm, wat klinkt dat heerlijk bevrijdend en eerlijk! Zeggen wat je wilt. Zo klaar als een klontje :)

Ik wil heel graag leren om voor mezelf op te komen en mijn plekje te veroveren en mijzelf te leren uiten en te beschermen.Ik hoop dat met wat ik leer, ik uiteindelijk anderen ook weer een hart onder de riem kan steken.

Wens jullie allemaal een gezond en gelukkig 2013!
groetjes,
Marina

PS ik zal ook een plan van aanpak opstellen. ik wil mezelf nu wel serieus nemen! :)
een aantal dingen die ik als eerste wil leren zijn:

-leren stressvrij te leven (hoe voorkom ik stress en hoe ga ik om met voor mij stressvolle situaties) > dagboek bijhouden, ontdekken wat voor mij stressvolle situaties zijn, wat doe ik dan, wat kan ik in plaats daarvan doen;
-gezond slapen, hoe zorg ik ervoor dat ik op tijd en makkelijk in slaap kom > wat doe ik nu voor ik ga slapen, wat kan ik veranderen;
-gezond eten, wat is nu de staat van mijn lichaam, wat heeft mijn lichaam nu nodig om mijn immuunsysteem te laten herstellen en hoe houd ik het op peil;
-gezond bewegen > hoe zorg ik ervoor dat mijn lichaam middels beweging ook weer gezond wordt?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2013 1:53 pm 
Bekende op het forum

Ik heb inmiddels het eea gevonden via internet. Dit is een zeer interessante verhandeling over de relatie tussen onze hersenen en onze darmen ( ons tweede brein) en dat niet alleen gezonde voeding maar tegelijk stress management en het doen van leuke positieve dingen belangrijk is om gezond te worden en gezond te blijven. Er staat nog veel meer over hoe onze hersenen en darmen elkaar beïnvloeden. Echt de moeite waard!
http://chriskresser.com/the-healthy-ske ... -episode-9

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2013 2:07 pm 
Bekende op het forum

Ik heb via de site van dr. Mercola het GAPS boek besteld. Ook het GUPTA programma komt binnenkort binnen.
Ik heb alvast via deze website
http://www.healthhomehappy.com/
een Pdf met daarin een stappenplan voor 30 dagen GAPS intro dieet ontvangen. Ze schrijft zelf erg positief, dat geeft me moed dat ik het ook kan. Nu alleen nog een plan maken hoe ik dit ga inpassen...

Daarnaast hoop ik dat ik de medische wereld ervan kan overtuigen om iets aan mn volgens mij acute cytomegalo problemen. Ik weet dat er antivirale therapie bestaat, maar zie dat er helaas ook ernstige bijwerkingen kunnen zijn...
Deze Amerikaanse wetenschapper is wel voorstander van langdurige antivirale therapie
http://www.treatmentcenterforcfs.com/

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2013 5:02 am 
Verslaafd aan het forum
Gebruikers-avatar

Indrukwekkend verhaal Marina! Heb je het verhaal van susan gelezen?

Zie

http://chronische-vermoeidheids-forum.o ... hp?t=11354

Denk je dat je last hebt van voedsel allergieen?

Hoe oud ben je? 28?

Willy Witsel

Ben je blij met ons gratis advies doe dan
een tweet of een like bovenin deze forumpagina

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2013 5:22 pm 
Bekende op het forum

Hi Willy!

Bedankt voor je reactie. Het is een heel lang verhaal geworden, sorry, moest het ook voor mezelf eens op een rijtje zetten.

Ik ben 32. Ik heb pas sinds een jaar last van die extreme vermoeidheid en rare infecties waarbij diverse organen in brand staan, heel pijnlijk zijn en letterlijk opzwellen. Voor die tijd altijd veel energie gehad.

Ik heb het hele verhaal van Suusje gelezen! Alle 25 pagina's ;)
(Gelukkig kan ik me nog steeds heel goed concentreren, moet mezelf juist afremmen en af en toe achter de laptop wegsturen...lijkt wel manisch zo erg als ik me aan het inlezen ben...voedsel voor m'n brein!)

Erg motiverend en inspirerend en ik heb eea wat jij en HelenaW geschreven hebben ook voor mezelf in een eigen Word document overgenomen.

Ik weet niet of ik last heb van voedselallergien.

Ik kan dat ook uit laten zoeken, maar op de een of andere manier denk ik niet dat dat de oplossing is die ik nu nodig heb, het voelt meer alsof ik een race tegen het Cytomegalo virus moet lopen....
Omdat het elke keer weer een ander orgaan aan lijkt te vallen en nu dus ook al in m'n oren zit en ook iets raars doet bij m'n darmen (nauwelijks ontlasting en alleen maar gerommel, terwijl ik normaal eet).
Ik weet dat ik dit tot nu toe niet medisch bewezen gekregen heb en wil daarom heel graag bij een specialist die bekend is met CMV terecht komen, maar zie nog geen opening via mijn huisarts.

Als het goed is ontvang ik volgende week het Gupta programma thuis.

Daarnaast heb ik gezocht op ervaringen met het Gupta programma en kwam daarbij via deze website
http://www.het-abc-van-mcs.nl/mcs-recov ... t_training

Nog op een boekje wat interessant is voor degenen die hun pijn willen bestrijden (gaat iets verder dan EFT dat ook in het Gupta programma gebruikt wordt) en te bestellen is via bol.com

“Seven minutes to Natural Pain Release. WHEE for tapping your Pain away”- Daniel J. Benor, MD.

WHEE: Wholistic Hybrid derived from EMDR and EFT

http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_J._Benor

Groetjes en een fijn weekend,
Marina

ps Ga lekker een kop kippensoep eten :)

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2013 5:25 pm 
Bekende op het forum

ps 2 jullie coaching van Suusje geeft mij ook moed, heel fijn om dat mee te kunnen lezen!

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2013 6:47 pm 
Bekende op het forum

Hmmm....
Dit klinkt vast raar, maar this totally blew my mind...
Info over Tapping (EFt)
Ik moet het nog een aantal keer zien voor ik het begrijp...

http://www.youtube.com/watch?v=o1Tt0yGMm88

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Jan 06, 2013 4:44 am 
Verslaafd aan het forum
Gebruikers-avatar

Ik zat er vier jaar naast, ook goed 32

EMDR is typisch een therapie die je toepast bij traumatische ervaringen

Gupta is een beetje te vergelijken met Mindfullness. Er voor zorgen dat je niet belast raakt door gedachten uit het verleden of je zorgen maakt over de toekomst. Erg nuttig.

CMV vind ik een stoorzender bij jou. Als je het hebt doorgemaakt kan CMV opnieuw worden gereactiveerd bij immuunsysstem incompete te personen

Zie een goede uitleg van het RIVM

http://www.rivm.nl/Bibliotheek/Professi ... ytomegalie

Je kan deze beschrijving mee nemen naar je huisarts en hem vagen of ze als je weer ziek bent deze vergrootte cellen kunnen vinden. Dat gaat misschien via een punctie in een opgezette lichaamsplek.

Verder zou een specialist dan moeten onderzoeken of jij inderdaad immuunsysteem incompetent bent. Met die informatie kan ik je doorsturen naar een arts die je op dit vlak behandeld.

Parallel hieraan zou je een MINI SUUS kunnen doen en 2 - 3 weken granen en melk kunnen schrappen. Een maandje paleo dus om te zien of dat wat uit maakt. Bij ssus wist ik al van te voren dat het ging werken omdat ze voor heel veel voeding allergisch was en positief was op coeliakie

Gr willy uit florida

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Di Jan 08, 2013 11:23 pm 
Bekende op het forum

Hi Willy,

Dankjewel, ik heb de beschrijving van RIVM uitgeprint en neem deze vrijdag mee naar m'n huisarts.

Ik ben gisteren met het GAPS dieet begonnen.
Heb soep gemaakt, met kippensoep van de Soepfabriek (gekocht bij een natuurwinkel) en een biologische kippenpoot, courgette, wortel en broccoli en ui, curcuma, gember en cayennepeper en wat kokosvet.
Vandaag met de rest met zalm erbij soep gemaakt.

Volg het nog niet zo strikt, vanochtend ontbeten met fruit (banaan, avocado en sinaasappel), maar had wel al vanochtend direct na het opstaan normale (hoeveelheid) ontlasting! Erg fijn! Deed alleen wel vlak daarvoor ongelooflijk zeer toen het ergens langs moest (bij de pijnlijke zwelling).

Melk(producten) en granen, rijst, aardappels ed laat ik idd voorlopig even staan, moet toch wel omheen te eten zijn lijkt me. Lunch is nog de grootste uitdaging. Vandaag ertwensoep met worst gegeten in de kantine...tja peulvruchten...

Gisteren ook even met m'n manager overlegd. Heb aangegeven dat de afgelopen twee weken behoorlijk hels waren, maar me daarom ook wel de kracht hebben gegeven om op zoek te gaan naar wat anderen met soortgelijke klachten doen en wat hen daarbij helpt. Om iniedergeval zelf verantwoordelijkheid te nemen voor m'n genezingsproces.
Vond het erg bijzonder dat hij toen opeens over zijn zoon begon te vertellen, die ook 32 is en al geruime tijd oververmoeid is en niet meer dan 50% kan werken na een hepatitis infectie en ze niet meer weten hoe hem te kunnen helpen...
Helaas zal ik vanaf nu 5% in salaris achteruit gaan, omdat ik de afgelopen 7 maanden nog geen periode van 30 dagen 8 uur per dag gewerkt heb (kwam maar op 22 dagen...).
Vervelend, maar het is niet anders. Beter worden vind ik nu toch wel het allerbelangrijkste.

Bedankt dat je wat meer uitleg gaf bij de verschillende 'mind' therapien.
Het kan vast geen kwaad.... ;)

Bedacht me dat The Work van Byron Katie ook een hele krachtige manier is om met (negatieve) gedachten en gevoelens om te gaan.
http://thework.com/thework.php
Heb je weleens van The Work gehoord?

Groetjes uit Broabant,
Marina

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2013 12:13 am 
Verslaafd aan het forum
Gebruikers-avatar

Bespreek vooral met hem de reactivatie eigenschappen van CMV en de manier om vast te stellen dat je dit door maakt. De mega cellen.

Soep moet je zelf maken he niet kopen. hett GAPS boek heb ik nog niet gelezen zelf. Helena vertelt me dat het een lastig boek is.

Zij zit moeneteel met mij in Florida maar zal jouw draadje ook met haar bespreken.

Willy Witsel

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2013 12:47 am 
Bekende op het forum

Dankje Willy,
Ik zal idd vooral naar die eigenschappen van CMV verwijzen (heb ik eerder gedaan, maar wellicht komt dit overtuigender over).

Daarnaast heb ik ook gelezen dat CMV zichzelf onzichtbaar kan maken voor je immuunsysteem (heeft misschien met die T1 en T2 cellen te maken?? en ervoor kan zorgen dat je in een soort loop van terugkerende infecties terecht komt. Heb nog een hoop te leren over m'n vijand...

Haha euhm, het was een potje biologische kippenbouillon zonder toevoegingen van de Soepfabriek ;) Maar was eigenlijk niet nodig, de kippenboot gaf zelf ook al prima bouillon.

Ik had ook contact gezocht met Dr. Lerner (www.treatmentcenterforcfs.com) of hij me door kon verwijzen naar een specialist in Nederland, hij mailt net terug, hij heeft hier geen contacten maar raadt me ook aan om een 'Infectious Disease specialist' te zoeken.

Ik heb het GAPS boek zelf nog niet ontvangen, maar via
http://www.healthhomehappy.com/grain-fr ... tro-e-book
een receptenboek (PDF) voor 30 dagen introductiedieet besteld. Wellicht heeft je dochter hier ook iets aan?

Groetjes,
Marina

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2013 1:12 am 
Bekende op het forum

For the not so faint at hearted...Ik was benieuwd wat ik nog meer over de eigenschappen van CMV te weten zou kunnen komen. Ugh, soms kan je beter niet te veel willen weten...
Lekker douchen en naar bed!

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2606113/
The Story of Human Cytomegalovirus and Cancer: Increasing Evidence and Open Questions

http://dentistry.usc.edu/2011/11/14/com ... nd-cancer/
Common Virus Conclusively Identified as Cancer-Causing Oncovirus

http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 072612.htm
Treatment of Common Virus Can Reduce Tumour Growth, Study Suggests

http://www.cmm.ki.se/en/Research/Cardio ... in-cancer/
CMV infection in cancer
THE SIGNIFICANCE OF CMV INFECTION IN CANCER PATIENTS

http://www.doctortipster.com/6788-new-c ... tists.html
New Cancer-Causing Virus Confirmed By Scientists

http://reference.medscape.com/drugs/antivirals-cmv

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2013 3:17 am 
Verslaafd aan het forum
Gebruikers-avatar

Marina32 schreef:
Daarnaast heb ik ook gelezen dat CMV zichzelf onzichtbaar kan maken voor je immuunsysteem (heeft misschien met die T1 en T2 cellen te maken?? en ervoor kan zorgen dat je in een soort loop van terugkerende infecties terecht komt. Heb nog een hoop te leren over m'n vijand...

Bijna goed het gaat om de verhouding van de T1 en T2 helpercellen, dus de Th1 / Th2 ratio. Die is bij sommige CVS patienten verkeerd waardoor het immuunsysteem niet goed in staat is om virussen aan te pakken.

Lees hier meer over in het hoofdstuk over T helpercellen

http://chronische-vermoeidheidssyndroom ... s.me.1.php

Willy Witsel

Profiel  

Titel: Update
BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2013 1:30 am 
Bekende op het forum

Hi Willy,

Hierbij even een korte update:

Maar eerst nog een vraag aan jou:
Wat voor tests moet ik bij een specialist laten doen om te kijken of m'n immuunsysteem niet goed werkt?
Begrijp ik het goed dat een orthomoleculair arts die gegevens ook nodig heeft om me te kunnen behandelen?

M'n huisarts heeft eindelijk besloten om me door te sturen (nadat ik ten einde raad door de pijn een paar dagen daarvoor naar de EHBO was gegaan, waar allerlei bloedtestjes gedaan werden maar niets acuut alarmerends gevonden werd).
Heb gezegd dat virus kan reactiveren en dat het je organen op kan laten zwellen en gevraagd om een 'infectuous disease specialist' , maar die schijnen in NL vooral tropische ziektes en parasieten ed te behandelen.

Enfin, omdat ik een afwijkend uitstrijkje en veel buikpijn had, kreeg ik eerst een verwijsbrief voor een gyneacoloog. Meteen gebeld met ziekenhuis in Eindhoven en kon daar al na het weekend terecht. Die zag niets geks, maar vanwege m'n buikpijnklachten leek het hem verstandig om ook langs de Maag Darm Lever arts te gaan, daar heb ik as vrijdag een afspraak.
(Wachttijden zijn hier 3x zo kort als in het westen des lands, ongelooflijk!)
Ben benieuwd of die arts wel iets vindt. Buikpijn is gelukkig veel minder erg geworden, voel het nog af en toe en nu ook hoger in de buik, meer bij m'n middel links en rechts, ' de bochten' van je dikke darm. Ontlasting is wel nog anders dan normaal (veel minder vaak en vaker diarree-achtig).

Daarnaast is m'n oorpijn doorgeschoten naar achter in m'n hoofd en naar m'n linkerslaap (verkrampingen), voel veel pijn en druk voel me af en toe draaierig alsof ik in een achtbaan zit. Kwam veel vocht uit m'n oor dat opdroogde tot een witte kalkachtige afzetting, ben echt heel bang dat dat rot CMV dit veroorzaakt heeft en vind het nog steeds heel eng dat het in m'n hoofd zit. Ook doen m'n milt en lever weer vaker pijn, zelfde geldt voor lymfeklieren in oksels en liezen.
Maar ik ben niet verkouden of grieperig geworden! Ff afkloppen! :D

Sinds vorige week is m'n vermoeidheid ook een stuk heftiger, zo rond 15u ben ik opeens zo moe dat ik er misselijk van word. Moet dan eigenlijk even gaan liggen, maar ben vaak rond die tijd nog op m'n werk of net op weg naar huis. Heb niet eerder meegemaakt dat ik zo verschrikkelijk moe ben. Ben vorige week elke dag meteen na het eten naar bed gegaan om pas de volgende dag weer op te staan.Dat heeft wel iets geholpen, maar aan studeren/lezen over CVS ed kwam ik niet toe.
Deze week is eigenlijk hetzelfde, houd het 's avonds weer wat langer vol, maar ga ook zo slapen...

Ben trouwens meerdere onderzoeken tegengekomen waarin bij immuunincompetente mensen met een (CMV)infectie immunoglobulinen (afweerstoffen van andere mensen) wel helpen bij het stoppen van de ziekte, vraag me af in welke gevallen die toegediend worden en wat de risico's zijn...en wanneer je er voor in aanmerking komt?
http://www.huidziekten.nl/zakboek/derma ... t/IVIG.htm

Heb net bij toeval een arts-acupuncturist in Nuenen gevonden (www.acupunctuur-lieveld.nl) en kon direct voor as dinsdag een afspraak maken. Wie weet helpt dat om weer balans in m'n lichaam te krijgen en m'n immuunsysteem een oppepper te geven.
Daarnaast kwam ik er gisteren achter dat er vlakbij m'n huis een yogaschool is, waar ik op woendag- en maandagavond terecht kan voor Hatha en Kundalini yoga, erg fijn.

Vanuit m'n werk lopen er ook een paar acties, het lijkt wel alsof er van allerlei kanten hulptroepen komen ;)
Heb afgelopen maandag een eerste gesprek gehad met de bedrijfsmaatschappelijk werkster (voorstel van m'n manager).
Erg leuk mens en ze zei een aantal dingen die erg raak waren en waar ik echt wat aan heb.
Zoals dat haasten je niet meer oplevert dan de mensen die niet haasten en hetzelfde bereiken.
Ze vertelde me ook dat ze wel snapt dat ik meer slaap door de oververmoeidheid, maar dat je daarmee niet meer energie krijgt.
Zorgen voor voldoende ontspanning (op tijd!!), niet stressen en leuke dingen doen en actief blijven en zorgen voor afwisseling wel!
(kan me herinneren dat een aantal punten ook terugkwamen in het rijtje dat HelenaW aan Susannetje gaf?)
Ga met haar er aan werken om rustiger m'n dag door te komen, niet te haasten of te stressen, 1 ding tegelijk te doen, pauzes te nemen en te ontspannen. Merk gedurende de (werk)dag dat ik vaak te veel haast, met m'n gedachten veel verder ben dan waar ik op dat moment ben en nog steeds te lang doorga voor ik een pauze neem (mag van mezelf...). Vanaf morgen zet ik in m' telefoon een wekker die elk halfuur afgaat, al was het maar als reminder om even een minuutje uit te zoomen.

Mijn werkgever is dinsdag met de bedrijfsarts gaan praten om te vragen hoelang zij nog verwacht dat ik ziek ben. Is volgens haar moeilijk te zeggen. (Weet ook niet in hoeverre een bedrijfsarts dat mag zeggen??) Teammanager is wel tevreden met me, maar wil meer inzicht in m'n werkzaamheden tijdens m'n detachering en wil kwaliteit van m'n werk op hoog niveau hebben. Liever minder doen van hoog niveau dan zoveel mogelijk doen. Moet nu dagelijks planning en voortgang voorleggen en 1 april wordt geevalueerd of het voldoende is of dat mijn jaarcontract 1 juni afloopt. Het is tenslotte een bedrijf waar geld verdiend moet worden.
Vind het aan de ene kant niet leuk dat ik voor m'n gevoel 'onder curatele' sta, aan de andere kant helpt het me vast om zelf ook meer inzicht te hebben in wat ik aankan. Plannen is nooit echt mijn sterkste kant geweest, dus dit is vast heel leerzaam...
Daarnaast verwachten ze ook van me dat ik een keuze ga maken tussen Eindhoven en het westen (waar ik nog elk weekend heenga en al m'n familie en vrienden wonen). Tja...ik ben het nog allemaal op een rijtje aan het zetten. Merk zelf ook wel dat ik niet op 2 benen kan blijven hinken.

Verder volg ik wat eten betreft zo goed als mogelijk het GAPS introductie dieet (via http://www.healthhomehappy.com/ , haar newsletters zijn ook erg prettig en positief) , iig geen gluten, aardappels of melkproducten. Veel kippensoep of rundvleesbouillon met biologisch vlees en groente en wat zuurkool. Ben nog niet begonnen om zelf te fermenteren.

Vind het heel knap dat jij in een keer zoveel soep ed voor jezelf gemaakt hebt!
Veel succes met het Paleo-dieet! Ben benieuwd hoe het je zal bevallen, houd je ons (via het forum) op de hoogte?

Heb de afgelopen dagen wel gezondigd wat betreft chocoladekoekjes. Ja, foei! Het heeft vast en zeker effect op m'n energie en weerstand, maar merk vooral dat ik er heel snel op reageer alsof ik verslaafd ben. Afgelopen paar weken geen chocola gegeten, niet aan gedacht, niet gemist. In de supermarkt ook niet eens bij het schap stilgestaan.
En nu ik weer er van geproefd heb, wil ik meer. Heel apart.

Het GAPS dieet kost me iig geen energie (geen after lunch of after dinnerdip, dat vind ik erg positief).
Heb ook het boek inmiddels in huis, erg leuk om de achtergronden te lezen, maar af en toe ook erg heftig (verschillende ziektebeelden). Ook hiermee denk ik dat je al een goed begin kan maken als je het introductiedieet hebt en de nieuwsbrieven krijgt, maar de achtergrondinfo is uiteraard ook belangrijk om bepaalde (voedsel)keuzes beter te begrijpen.

Verder heb ik een Nederlandstalige versie van het Gupta Amygdala retraining programma ontvangen. Vanaf volgende week woensdag beginnen ook de web coaching seminars. Wil van het weekend een eerste begin met het programma maken. Heb het wel al een beetje doorgebladerd, maar nog geen puf gehad om me er in te verdiepen/eerste start te maken.

Ook heb ik het boekje van WHEE binnen. Ook weer veel leuke achtergrond info, maar als je het eenvoudig wilt houden, kan je beter beginnen met de eenvoudige beschrijving die hij op z'n website geeft en het dan eens zelf proberen (http://www.wholistichealingresearch.com/whee_process ).

Nou, dat was het wel weer even.

Ik volg the thread van Susannetje, fijn om te weten dat er meer mensen bezig zijn met een zoektocht!

Veel succes en keep up the good work!

Groetjes,
Marina

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2013 12:08 pm 
Verslaafd aan het forum
Gebruikers-avatar

Ok zou de reguliere kant aflopen en zien wat specialisten te zeggen hebben. Maar het zou beter zijn als iemand je kon vertellen of jouw CMV actief is.

Wat je kan doen is een afspraak maken met de beste arts op het gebied van CMV dr van Meerendonk in Utrecht. Zijn adres staat onder mijn cvs

Bij hem kan je je vragen over je immuunsysteem th1 th2 ratio en cmv neerleggen. Als hij cmv niet zelf kan checken kan hij je misschien helpen met een arts die dat wel kan

Ik kan hem wel voor je mailen om jouw situatie uit te leggen?

Willy Witsel

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 2 uur [ Zomertijd ]