BEHANDELINGSFORUM CHRONISCHE VERMOEIDHEIDSSYNDROOM

-- Raadpleeg eerst een arts als u gezondheidsklachten heeft --

WIJ GEVEN GRATIS GEZONDHEIDSADVIES, HELP ONS MET EEN TWEET OF LIKE

Het is momenteel Wo Okt 01, 2014 6:58 am

Alle tijden zijn UTC + 2 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2003 2:52 pm 
Bekende op het forum

Hallo lezers en lezeressen. Mijn naam is Desiree, ik ben 38 jaar, heb de liefste man ter wereld, en een zoon van 17. Ik wil hier graag mijn verhaal vertellen. Misschien zijn er mensen die er wat aan hebben, of komen er reakties van jullie waar ik wat aan heb.

In september 1998 stortte ik ineens in. Ik voelde me verschrikkelijk, slap op mijn benen, en kroop in bed met het idee dat ik een flinke griep te pakken had. Na een week realiseerde ik me dat ik geen griep had, maar uitgeput was. Ik had al twee keer eerder een periode (van een half jaar en van een jaar) gehad van extreme uitputting.

Deze keer leek het toch wel mee te vallen: na een aantal weken voelde ik me wat uitgeruster en sterker, en kon ik op de fiets naar de stad om even lekker op een terrasje te zitten, etc. Ik begon weer met werken (consulente natuur- en milieu-educatie): eerst thuis, toen een paar uurtjes per week op het bedrijf en pakte ook mijn studie weer op. Na een maand voelde ik me alsof de grond onder mijn voeten wegzakte. Mijn gezondheid verslechterde. Ik moest weer stoppen met werken en studeren. Was erg moe, uitgeput is een beter woord. Ik ben een paar maanden daarna verhuisd en daarna was mijn energie echt helemaal op. (Dit was exact een jaar na mijn eerste instorten.) Ik voelde me uitgeput, had vrijwel geen kracht meer in mijn lichaam, had moeite met denken, concentreren en dingen onthouden. Kon moeilijk op woorden komen. Had het koud. Ik moest de hele dag liggen, kon in het begin ook nauwelijks lopen: daar had ik geen kracht voor. Het voelde alsof ik zo door mijn benen zou zakken. Alle indrukken waren me teveel: de radio en tv waren niet te verdragen- veel te druk. Ik had last van alle achtergrondgeluiden. Kon onmogelijk een gesprek voeren als er ergens anders in de ruimte ook werd gepraat. Zelfs als ik in de auto zat (als passagier uiteraard), was het bewegende uitzicht al uitputtend voor me! Ik voelde me als ik 's morgens (laat!) wakker werd verschrikkelijk: gebroken, doodmoe. Alsof ik uit een bewusteloosheid bijkwam. 's Avonds kon ik juist heel moeilijk slapen: ik had het erg koud, en later in de nacht erg heet, lag te gloeien en te zweten, had kriebelige benen. Overdag sliep ik ook heel veel.

Toch verbeterde mijn gezondheid wel, maar heel erg langzaam. Na een jaar (dus twee jaar na 'het begin') voelde ik me iets minder uitgeput, en had ik ietsje meer kracht. Weer verhuisden we, natuurlijk deed ik nu heel erg rustig aan, toch kost dit altijd wel heel veel energie. Ik ben na dus 4,5 jaar ziek, en het gaat al veel beter dan in het begin. Voor ik vertel wat voor behandelingen ik heb gedaan, vertel ik hoe het nu met me gaat:

Ik slaap zo'n 12 uur per etmaal: 10 a 11 uur 's nachts, en een middagslaap. 's Morgens voel ik me nog steeds het minst goed, 's avonds voel ik me altijd beter (behalve als ik een 'moeie' periode heb of teveel heb gedaan of te weinig heb geslapen: dan is mijn energie 's avonds helemaal op). Ik heb bijna al mijn kracht terug: ik kan weer een zware tas tillen, of de vloer schrobben met kracht of een kuil graven. Natuurlijk kost dit (te) veel energie, maar de kracht is er (meestal) weer! Lanzamerhand kan ik weer iets doen aan mijn studie. Dat betekent dat mijn concentratievermogen en geheugen zijn verbeterd. Maar het is nog zeker niet op mijn oude niveau. Nog steeds heb ik wat moeite met inslapen 's avonds. En ik heb snel koude handen, voeten en neuspunt. Als ik erg moe ben, heb ik ook het gevoel dat mijn hart harder en/of sneller slaat. Alsof het moeite heeft alles rond te pompen ofzo. Ik heb het weleens geteld: als ik in de zon zit en het warm krijg (wat het lichaam energie kost), gaat mijn hartslag enorm omhoog.

Als ik genoeg slaap, rustig aan doe, niet teveel dingen doe, en tussendoor steeds pauzeer, gaat het allemaal wel. Ik kan weer zo'n beetje het huishouden doen, en af en toe wat leuks: naar de film, ofzo. Maar ik heb nog te weinig energie om buitenshuis te werken.

Waardoor ik langzamerhand meer energie heb gekregen weet ik niet precies. Ik heb de afgelopen jaren veel therapieen gedaan: o.a. acupunctuur, klassieke homeopathie, Gestallttherapie, psychotherapie, antroposofische medicijnen. Ik ben naar een heldervoelend therapeut geweest die me o.a. homeopatische middelen gaf om de lever te reinigen. Zij voelde daar resten van Pfeiffer: daar kreeg ik nosodes voor. Ik merkte daar echt effect van. Ik heb producten van Sunrider gebruikt: reinigende thee en Chinese kruidenvoeding. Daar merkte ik eigenlijk niets van. De acupunctuur had steeds een kortdurend verbeterend effect, dat meestal weer wegebte. Ook ben ik bij een dietiste geweest die mij vergeleek met een MercedesBenz-motor in een lelijk eendje; oftewel een hert. (Zie ook het boek 'Op een laag pitje' met voedingsadviezen voor verschillende constitutietypes.)

Daar bedoelde ze mee dat ik veel te veel had gedaan en wilde, terwijl ik een tere en gevoelige constitutie heb. Ik had mijn accu echt helemaal leeggetrokken.

De diagnose 'ME' is gesteld door internist Geldermans van Kennemer Gasthuis locatie de Deo te Haarlem. Hij neemt de klachten serieus en onderzoekt wat de oorzaak zou kunnen zijn (o.a. longfoto en hartfilmpje, bloedonderzoek, bijnierstimulatietest). Ik had in eerste instantie een afwijkend cortisolgehalte in mijn bloed, maar bij nader onderzoek was het weer normaal. Dus toen heeft hij de diagnose ME gesteld en op mijn verzoek op papier gezet. (Handig voor o.a. de WAO-keuring.) Verder kan hij niet behandelen. Ik ben wel bij een internist in Buitenveldert geweest die wel chronisch vermoeiden behandelt. Hij onderzoekt het bloed o.a. op het carnitine-gehalte. Dat was bij mij 3,7, terwijl het normaal tussen de 10 en 14 zou moeten liggen. Ik heb toen een jaar carnitine (levo-carnitine)-tabletten geslikt, waardoor mijn energieniveau aanmerkelijk toenam. Helaas stopte de vooruitgang op een gegeven moment. Ook kreeg ik een hele kleine dosis (0,025 mg per dag) thyrax, een schildklierhormoon. Deze combinatie werkte goed. Ik heb ook een hele kleine dosis amytriptiline geprobeerd, waardoor sommige ME-patienten ook vooruit schijnen te gaan, maar ik ben na 4 dagen gestopt. Ik kreeg duizelingen, hartkloppingen, misselijkheid en voelde me als een duf konijn. Ik sliep er wel lekker op. Maar ik vond de bijwerkingen beangstigend. Bovendien ben ik geen voorstander van chemische medicijnen. Naar mijn idee genezen ze niet, maar vullen alleen iets aan, of verstoren bepaalde processen. Het lichaam zelf geneest er niet door.

Om die reden en omdat het onverenigbaar was met de SIVAS-therapie (zie verder) ben ik met de carnitine en Thyrax gestopt. (Ik kan er altijd weer mee beginnen, is mijn gedachte.) Ik hoop nu dat mijn lichaam verder geneest.

Op dit moment ben ik onder behandeling bij een SIVAS-therapeut. Deze voelt aan mijn polsslag hoe ik reageer, en kan zo uittesten wat er mis is in mijn lichaam, in de verschillende energiegebieden en chakra's en wat therapeutisch voor me is, of juist toxisch. Voordeel van deze methode is dat het echt heel persoonlijk op mij wordt 'gemeten'. Ik word behandeld met energetische en ortomoleculaire middelen. Daarnaast mag ik geen kraanwater, ook geen gefilterd (Britta) water, maar wel Spa blauw of Norwater. En ik mag geen uitgekristaliseerde suiker, dus wel ahornsiroop, honing of 'oerzoet'. Ik drink geen koffie en weinig zwarte thee. (Wel af en toe een lekker gaasje rode wijn. Waarschijnlijk kan ik dat ook beter laten staan.)

De laatste tijd merk ik geen vooruitgang en voel me zelfs vaak moeier dan voorheen. Het kan zijn dat het een tijdelijk stadium is en dat de vermoeidheid komt omdat bijvoorbeeld afvalstoffen vrijkomen. Uit de testen blijkt dat de werking van de hypothalamus verstoord is. Deze stuurt o.a. de hypofyse en de schildklier aan en de bijnieren. Deze spelen een belangrijke rol bij de energieproductie. Om de hypothalamus te versterken neem ik zink, mangaan en selenium. Ik heb de temperatuurmethode (dr. Barnes) gedaan en had 3 waarden van 36,4 of lager. Dat wijst op een te traag werkende schildklier (maar waarom ben ik dan zo licht en val zelfs af?)Verder neem ik visolie of perfect balance olie, vitamine E, een multivitamine, anti-oxidanten. Ook sinds kort HCL Betaine om de vertering van de maag te helpen. Ik heb namelijk steeds te dunne ontlasting en val ook af. Dat vind ik vervelend want ik ben al heel licht: 43 kilo bij een lengte van 1,60 m. Verder wisselend de homeopathische/energetische middelen: Hepat, Qi-lever, Qi-nier, Qi-long, Solidago, diverse chakra-middelen. De darmen zijn gereinigd met Ultra Clear Plus en Ultra Clear Sustain. (Maar ik heb geen zwarte, stinkende ontlasting gehad, Caroline. Geen afdoende reiniging geweest?)

Ook neem ik nog een eigen mengsel Bach-Bloesems.

Door de ziekte, en ook de diverse gesprekstherapieen ben ik mezelf wel een stuk beter gaan kennen. Dat is winst. De ziekte is bij mij volgens mij veroorzaakt door altijd op mijn tenen te lopen, te veel te moeten van mezelf, perfectionisme, geen contact met mijn gevoelens te hebben. Voor ik instortte heb ik een hele drukke tijd gehad. Kortom: het stresshormonenstelsel is chronisch ontregeld. Enkele traumatische ervaringen in mijn jeugd hebben mjn kwetsbaarheid verhoogd. (Er heeft in de laatse ME-dium, het blad van de ME-vereniging, een artikel gestaan van dr. Vercoulen geloof ik waarin hij beschrijft waarom sommige mensen ME krijgen. Vond ik heel herkenbaar.)

Ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn verhaal. Zelf heb ik nog wel een paar vragen. Ik hoor weleens over de 'levend bloed analyse', waardoor bijvoorbeeld candida kan worden opgespoord. Ik heb deze test nog niet gedaan. Bij diverse testen (niet te controleren) van alternatieve genezers kwam er nooit candida uit. Is het zinvol toch die test te laten doen? In weet iemand dan waar dat bij mij in de buurt kan (omgeving Haarlem)?

Verder: meestal doe ik een therapie tegelijk. Is het nuttig om naast mijn SIVAS-therapie nog aanvullend onderzoek te laten doen door bijvoorbeeld een orthomoleculair arts?

Is er iemand die mijn symptomen herkent en baat heeft gehad bij een bepaalde therapie/ medicijn?

Ik ben heel benieuwd naar reacties op mijn verhaal!

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2003 4:19 am 
Verslaafd aan het forum
Gebruikers-avatar

Dees wat jij al bij elkaar uitgevonden hebt over je zelf vind ik heel erg knap. Dit vond ik de belangrijkste punten:

<I><UL>

<LI>september 1998 stortte ik ineens in. Ik voelde me verschrikkelijk, slap op mijn benen, en kroop in bed met het idee dat ik een flinke griep te pakken had.

<LI>Het voelde alsof ik zo door mijn benen zou zakken. Alle indrukken waren me teveel: de radio en tv waren niet te verdragen- veel te druk.

<LI>Ik had last van alle achtergrondgeluiden. Kon onmogelijk een gesprek voeren als er ergens anders in de ruimte ook werd gepraat. Zelfs als ik in de auto zat (als passagier uiteraard), was het bewegende uitzicht al uitputtend voor me!

<LI>Morgens voel ik me nog steeds het minst goed, 's avonds voel ik me altijd beter (behalve als ik een 'moeie' periode heb of teveel heb gedaan of te weinig heb geslapen: dan is mijn energie 's avonds helemaal op).

<LI>En ik heb snel koude handen, voeten en neuspunt. Als ik erg moe ben, heb ik ook het gevoel dat mijn hart harder en/of sneller slaat. Alsof het moeite heeft alles rond te pompen ofzo. Ik heb het weleens geteld: als ik in de zon zit en het warm krijg (wat het lichaam energie kost), gaat mijn hartslag enorm omhoog.

<LI>Ik had in eerste instantie een afwijkend cortisolgehalte in mijn bloed, maar bij nader onderzoek was het weer normaal.

<LI>Ik kreeg duizelingen, hartkloppingen, misselijkheid en voelde me als een duf konijn. Ik sliep er wel lekker op.

<LI>Uit de testen blijkt dat de werking van de hypothalamus verstoord is. Deze stuurt o.a. de hypofyse en de schildklier aan en de bijnieren.

</UL></I>

Ik denk toch aan de hand van het bovenstaande dat er bij jou sprake kan zijn van een bijnier insufficientie. Rechergeer daar nog eens op verder.

Smorgens slechter dan savonds, zie je vaak bij mensen met een lichte depressie, is dat misschien het geval bij jou?

Verder beschrijf jij een klassieke ME, beginnende met "een griepje".

Welke dosis amitriptyline gebruikte je? Overleg eens met FireFly!! Want ik vind dit middel bij je passen.

Ik zou de LBA vervangen door een ontlastingsonderzoek naar candida.

Verder zou je naar mijn artikel over mitochondriale disfunctie (ATP Protocol) kunnen kijken.

Je bent echt goed bezig!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willy op 2003-05-22 03:20 ]</font>

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2003 7:59 am 
Bekende op het forum

Hallo Willy,

dankjewel voor het compliment!! Ik merk hoe fijn het is dat iemand mijn verhaal leest en meedenkt!! Het is toch een hele eenzame zoektocht. (Daarom is dit forum ook zo prettig. Alhoewel ik het ook heel vermoeiend vind achter de computer.)

>Ik denk toch aan de hand van het bovenstaande dat er bij jou sprake kan zijn van een bijnier insufficientie. Rechergeer daar nog eens op verder.<

Ik weet zelfs vrijwel zeker dat mijn bijnieren, of bijnierschorsen, uitgeput zijn. Maar wat doe ik eraan? Er is 2 keer een bijnierstimulatietest bij me gedaan. Ik weet niet meer hoe het precies heet en wat voor spul ze in mijn bil spoten (Mijn geheugen... Kan het misschien wel nazoeken.), maar de bedoeling was om te kijken of mijn bijnieren nog reageerden. Dat deden ze. Ja, nogal logisch....alsof ze met een hamer op een knopje meppen (hoe zeg je dat?), dan wil het nog wel even reageren...

>Smorgens slechter dan savonds, zie je vaak bij mensen met een lichte depressie, is dat misschien het geval bij jou?<

Ik denk niet dat ik depressief ben, al hou ik alle mogelijkheden open. Ik ben, vooral als het wat slechter met me gaat en me heel erg moe en rot voel, wel soms chagrijnig. Kan gewoon de energie niet meer opbrengen om vrolijk te zijn, gezellig te praten enzo. Maar volgens mij is dat puur een energiekwestie. als ik fitter ben, ben ik eigenlijk altijd optimistisch, vol plannen, etc.

>Verder beschrijf jij een klassieke ME, beginnende met "een griepje".

Welke dosis amitriptyline gebruikte je? Overleg eens met FireFly!! Want ik vind dit middel bij je passen.<

Een heeeeel lage dosis. Ga ik nazoeken.

>Ik zou de LBA vervangen door een ontlastingsonderzoek naar candida.<

Ik heb ondertussen verder gelezen op het forum, en ook gedacht daaraan. Ik heb ondertussen een ontlastingsonderzoek en HPU-test en consult aangevraagd bij Caroline. (Wat heerlijk dat dat kan, ook per internet!!!!!)

De HPU-test omdat ik op de KEAC-site de vragenlijst in heb gevuld en 11 punten scoorde. Dat betekent: waarschijnlijk HPU. Ik zag ook in een forumdiscussie een topic over een langere wijsvingerteen dan de grote teen, dat ook zou wijzen op HPU!!?? Nou, dat heb ik ook.

>Verder zou je naar mijn artikel over mitochondriale disfunctie (ATP Protocol) kunnen kijken.<

Ga ik doen, ik zoek het op.

>Je bent echt goed bezig!!<

Heerlijk om te lezen. :grin: Dankdank!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willy op 2003-05-22 03:20 ]</font>

[/quote]

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2003 1:31 pm 
Verslaafd aan het forum
Gebruikers-avatar

Dees ik denk dat jij onder berhandeling van Caroline bent.

Zij wil vaak eerst proberen of het slapen verbetert met supplementen.

Als dat niet werkt stap dan over naar amitryptyline. Zorg er voor dat je een 10mg tablet krijgt voor geschreven dat je nog kan doorbreken, overleg met de apotheek. Kijk hier boven daar staat een leverancier.

Start desnoods met 2,5mg als dat gebroken kan worden, de kleinst werkzame dosis is de beste.

Zorg dat je goed gaat slapen, dat heeft wat mij betreft prioriteit in jouw behandeling.

Ik zag je op het forum, vandaar even snele een reactie.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2003 1:44 pm 
Verslaafd aan het forum
Gebruikers-avatar

je schreef:
"En ik heb snel koude handen, voeten en neuspunt"
erg herkenbaar, dat had ik ook heeeeel erg!! is bij mij nu vrijwel helemaal verdwenen nu ik schildklierhormonen gebruik!

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2003 2:14 pm 
Bekende op het forum

Ik ben inderdaad onder behandeling bij Caroline. Had een ontlastingonderzoek en een urinetest aangevraagd plus consult. Gisteren heb ik de uitslagen binnen gekregen. Wat blijkt?

Ik heb HPU (score 1,17) en een sterke candida-infectie (maar alleen in het maag-darmkanaal). Verder hypoglykemie, die veroorzaakt kan worden door de HPU en candida. En dan nog het multiple chemical sensitivity disorder. Over dat laatste dacht ik wel eens gelezen te hebben, maar ik kan het nu niet meer vinden. Waar stond het ook al weer?

Allereerst wil ik even zeggen dat het heel raar is ineens:
Ik ben al bijna 5 jaar ziek: volkomen uitgeput. Heb al vele artsen en therapeuten bezocht, zowel op lichamelijk gebied als emotioneel van alles gedaan. En nooit gedacht dat ik HPU of candida of hypoglykemie zou hebben!! :o
Nu komt er dus van alles uit die onderzoeken rollen!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik heb zitten janken door al die gevoelens die het bij me los maakte. :D

Wat verder wel bij me speelt zijn wat trauma's uit mijn jeugd, waardoor er waarschijnlijk toch blokkades in mijn sysyteem zijn opgeworpen. daar ga ik wel mee door om dat aan te pakken.

Wat betreft de behandeling van Caroline:
Ik ga dus eerst de darmen reinigen. En tzt beginnen met Depyrrol. Ik heb net al even gekeken op het forum over de ervaringen ermee. Ik wist niet dat er ook allerlei psychische toestanden door kunnen komen. Ben benieuwd.

Willy, ik ben helemaal niet dol op chemische medicijnen zoals amitryptiline. Ik nam toendertijd een dosis van 10 mg, enige tijd voor het slapen gaan. Maar ik kan niet zo goed tegen dat soort middelen. (Is dat die multiple chemical sensitivity disorder?)
Ik probeer het dus liever met natuurlijke middelen. En ook al val ik moeilijk (meestal na een uur of wat later nog) in slaap. uiteindelijk slaap ik wel. Alleen jammer dat ik zoveel in bed moet liggen (12 uur per etmaal) om het enigszins te kunnen redden.

Firefly, wat fijn dat je 'extremiteiten' :wink: nu niet meer steeds zo koud zijn! Hoe ben je er achter gekomen dat je schildklierproblemen hebt? En hoeveel schildklierhormoon (Thyrax?) neem je?
Bij koude extremiteiten zou je denken aan een te langzaam werkende schildklier. Maar dan zou er ook sprake moeten zijn van een trage stofwisseling met daardoor gewichtstoename. En ik ben juist heel tenger en licht, en val zelfs nog af de laatste tijd. Dus het is niet zo eenduidig bij mij. Bij jou wel?

groetjes,

Dees

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2003 2:37 pm 
Verslaafd aan het forum
Gebruikers-avatar

Hoi Dees,

iedere arts die ik bezocht heb dacht direct aan mn schildklier. maar mijn waardes (TSH,FT4,FT3) waren altijd prima binnen de referentiewaarden.
mij klachten zijn steeds erger en erger geworden. om maar iets te noemen: ik had het zo koud dat ik 2 uur van te voren mn electrische deken op de hoogste stand moest zetten zodat mn bed echt heel warm zou zijn. zelfs als het overdag 30 graden was, moest ik 's avonds mn electrische deken aan. want als ik dat niet deed, en dan in mijn koude bed stapte, dan werd ik zelf ook steeds kouder, en kwam ik onmogelijk op temperatuur!!
Ben nu onder behandeling bij dr van Meerendonk, de enige arts die bereid is eens een proefbehandeling in te zetten vanwege al mijn typische schildklier klachten!
ik ben nu sinds 2 mei dit jaar bezig met Thyreoidum (dierlijke schildklier hormonen, dat niet alleen t4 maar ook t3 en nog meer bevat). ik ben nu nog aan het opbouwen, zit momenteel op 1 1/4 tablet (1 tablet bevat 9mcg t3 en 23,7 mcg t4), op hoeveel ik uit ga komen weet ik dus nog niet.
Ik heb last van gewichtstoename en kan ook heel moeilijk afvallen.
Inmiddels heb ik het dus niet vaak meer koud, stap ik iedere avond in een koud bed, en kan ik mezelf weer warm houden!! heerlijk!! mn huid word ook steeds beter (minder ruw en droog).
de rest van de resultaten hebben meer tijd nodig.

Overigens, ik ken meer mensen die juist heel mager zijn en TOCH een trage schildklier hebben!! dat kan dus wel degelijk! het komt alleen niet zo vaak voor geloof ik, en daardoor vergeten artsen die mogelijkheid nog wel eens.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Do Jun 19, 2003 5:23 pm 
Verslaafd aan het forum

Ik laat het slaapprobleem zelfs nog even helemaal zitten. De behandeling wordt anders te onoverzichtelijk door de vele middelen en dan kan ik straks niet meer achterhalen welke reactie nu waarvan komt.

Het rijtje factoren/oorzaken is nog niet compleet, maar er is in ieder geval al een begin gemaakt.

Caroline van Dommelen
Orthomoleculair natuurgeneeskundig therapeut

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2003 11:32 am 
Bekende op het forum

Hoi Firefly,

jeetje, jij had het wel heel erg koud!
Bij mij is het zo dat ik als ik 's middags naar bed ga een warme kruik bij mijn voeten moet leggen (ook nu in de zomer), omdat ik anders vanwege die koude voeten niet in slaap kom. En 's avonds hoeft dat niet want dan mag ik ze tegen mijn warme man aan leggen.
Verder zit ik vaak 's avonds met dikke sokken aan en een warm vest.

Ik denk dat er bij mij ook allerlei hormonale stoornissen zijn, waar dus ook de schildklier een slinger van meekrijgt. Maar waarschijnlijk zit de oorzaak 'hogerop'- bij de hypothalamus of hypofyse.Dus ik wacht het even af.

En nog een vraag voor Caroline? Wat denk je van de darmreiniging die ik al heb gedaan in februari/ maart (met Ultra Clear sustain en Ultra Clear plus??) . Is dat vergelijkbaar met wat ik nu ga doen? Of is daarbij de candida niet onschadelijk gemaakt?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2003 8:49 pm 
Verslaafd aan het forum

Ultra clear sustain en plus hebben mogelijk een heel goed effect gehad. Ik weet niet hoe je darmen waren voor die tijd. Duidelijk is wel dat het niet afdoende was, ik hoop dat de behandeling nu dat wel is.

Caroline van Dommelen

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Jun 23, 2003 2:34 pm 
Bekende op het forum

Na de Ultra's werd mijn ontlasting dunner en bleef dat ook. Ik merkte verder geen heilzaam effect. Maar ik ga aan de gang met de middelen die je me hebt aangeraden. Ik wacht nog steeds tot ze afgeleverd worden (zal zo maar eens bellen waar het blijft).

groetjes.

Profiel  

Titel: HPU-screening
BerichtGeplaatst: Ma Jun 23, 2003 2:46 pm 
Bekende op het forum

Hallo Caroline,

Nog even dit:
Ik heb het test-setje voor een HPU-screening aangevraagd, en ontvangen. En ik zie dat het testen behoorlijk prijzig is (136,50 euro voor HPU-screeningtotaal; 284,- voor HPU-screening met uitgebreid allergieonderzoek).
Ik wil echter best geld eraan uitgeven als mijn behandeling daardoor beter kan gebeuren. Ik wil namelijk ondertussen weleens echt opknappen!!!!!
Wat is in mijn geval raadzaam om te laten testen??
Of is het zo dat na de darmreiniging en het nemen van Depyrrol er geen reden meer is om die screening te laten doen?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Willy: Denk je dat mijn verhaal verplaatst moet worden (naar HPU en/of candida), of wachten we de behandeling van me nog even af?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Jun 23, 2003 3:37 pm 
Bekende op het forum

Hallo Caroline,

Ik heb even gebeld met de Roode Roos (waar ik de middelen heb besteld) en de darmocare infantis is niet op voorraad, ook niet bij Bonusan, dus levertijd onbekend. De thymocapryl hebben ze op dit moment ook nog niet.
Wel komt de Silybum curcuma er binnenkort aan. Kan ik daar dan alvast mee beginnen?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Jun 23, 2003 9:20 pm 
Verslaafd aan het forum

Je kunt alvast met Silybum curcuma beginnen. Stel de rest van de behandeling nog even uit. Ik heb gehoord dat er problemen zijn met de levering van Thymocapryl Dat komt doordat een van de grondstoffen niet op voorraad is. De kruiden zijn echter vandaag weer binnen gekomen, maar nu moet het nog geproduceerd worden. Vermoedelijk duurt het nog minimaal 2 weken voor het weer leverbaar is. Je kunt Thymocapryl vervangen door Kolorex.

Caroline van Dommelen

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Jun 23, 2003 11:26 pm 
Bekende op het forum

OK. Dus als de darmocare infantis er wel is, maar de thymocapryl nog niet, dan vervang ik de laatste door Kolorex.
(jammer dat het zo lang duurt, ik wil liefst zo snel mogelijk beginnen!)

En wat betreft mijn mailtje daarvoor: is het raadzaam de HPU-screening (en welke dan) te doen? Of kan ik beter de darmreiniging en depyrrol afwachten om te kijken of er nog klachten blijven?

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC + 2 uur [ Zomertijd ]