Home
Resultaten
Forum
Online therapeut
Gratis informatie
Zoeken
Contact
Forum voor chronische vermoeidheid :: Bekijk onderwerp - Resultaten behaalt met MSM bij CVS/ME/FMS
Forum voor chronische vermoeidheid Forum Index Forum voor chronische vermoeidheid

kennis = macht = gezondheid

Raadpleeg eerst een arts als u gezondheidsklachten heeft

Het forum wordt ondersteund door orthomoleculaire therapeuten

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Slow Radio - 538 - KinkFM - Radio2 - NOS Journaal

Resultaten behaalt met MSM bij CVS/ME/FMS
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum voor chronische vermoeidheid Forum Index -> Behandelingsresultaten: Chronische Vermoeidheids Syndroom
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Wat waren de resultaten bij het gebruik van MSM?
Ik heb er niks van gemerkt
36%
 36%  [ 11 ]
Ik kreeg alleen maar meer pijn
6%
 6%  [ 2 ]
De pijn werd veel minder
6%
 6%  [ 2 ]
De pijn werd minder en ik was minder moe
20%
 20%  [ 6 ]
Ik kreeg veel meer energie en was daardoor minder moe
30%
 30%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 30

Auteur Bericht
anouschka
Nieuw in dit forum

BerichtGeplaatst: Do Feb 05, 2004 12:35 pm    Onderwerp: Resultaten behaalt met MSM bij CVS/ME/FMS Reageer met quote

Hallo,daar ben ik dan eindelijk weer eens.

Ik wil even laten weten dat het goed met me gaat.ik gebruik nu sinds een tijd msm.chroom en vitaminecomplex en af en toe indien ik dit nodig heb melatonine. Ik slik 3x3 tabletten MSM, volgens mij is dat ook HET wondermiddel bij mij.als ik het maar twee keer per dag doe dan voel ik direkt weer meer pijn.

Staat de naam MSM misschien voor "Mijn Super Middel?" wat mij betreft wel!!

groetjes anouschka
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Klantennummer
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2004 6:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil het initiatief van Anousschka opvolgen en jullie allemaal vragen om jullie ervaringen met MSM, positief of negatief als reactie op dit bericht te plaatsen.

Begin geen discussies met anderen, plaats alleen je ervaringen met MSM

Breng ook je stem uit!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage Klantennummer MSN Messenger
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2004 6:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Iik gebruik MSM nu al jaren. Ik heb hartfalen, een ziekte waarbij mijn hart niet meer voldoende pompt. Ik gebruik MSM als een alternatief zuurstof transportsysteem. Ik kan duidelijk merken op de sportschool als ik mijn MSM op tijd heb geslikt, dan is mijn hartslag 10 - 20% lager.

Ik gebruik normaal 2000mg, als ik erg veel lichamelijk werk moet doen 3000mg.

Ik merk dat als ik MSM svavonds slik slechter slaap, ook veroorzaakt het bij mij in een hoge dosis stinkende (zwavel) winden.

A dog named Sue
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage Klantennummer MSN Messenger
maronka
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2004 9:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik nu sinds een jaartje ofzo MSM.
In het begin ging ik te hard met de energie die ik kreeg. mijn lichaam was dit helemaal niet gewend en ik kon de hoeveelheid energie dan ook niet aan.
Het geleidelijk aan opbouwen van de dosis was dan ook vele malen beter.
Ik heb opgebouwd tot zo'n 6000 gr. per dag dat een tijd lang aangehouden, nu is 4000 een goede dosis voor mij.
Ook ik neem na 18.00 uur s'avonds geen MSM meer in ivm. slechter slapen.
Ook was er in het begin lichte ontgiftingsverschijnselen, dit ging gepaart met licht hoofdpijn en lichte diaree, dit was overigens vrij snel weer over.
Ik geloof dat eigenlijk de MSM er de hoofd "dader" van is dat ik uit de rolstoel ben, wel in combinatie met andere suplementen, maar de MSM is HET middel dat mij de energie en de kracht weer gaf.

Yesss I love MSM

groetjes
Marian van den Bos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Klantennummer MSN Messenger
Wendy Dunnewind
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2004 9:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zal ik dan maar een wat minder positief bericht zetten
Ik heb denk ik een maand of 3 MSM geprobeerd.. langzaam gaan opbouwen.. had toen ook last van hoofdpijn en diarree en winden, dus dacht.. yes er gebeurt wat.. misschien werkt dit middel wel bij mij..
Maar helaas.. na anderhalve week merkte ik niets meer.. ik bleef ophogen langzaam aan.. heb een tijdje 8000 per dag geslikt.. maar merkte niets.. ben toen weer terug gegaan naar 4000 per dag en toen mijn pillen op waren ben ik er maar weer mee gestopt..

Wendy
Naar boven
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Vr Feb 06, 2004 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk moet je dat doen Wendy!! Het is tenslotte niet de

"Goed Nieuws Show"
Naar boven
AtieP
Ervaren met het forum

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn ervaring met MSM tot nu is positief. Eerst gebruikte ik 1500 mg per dag en dat ging al goed wat betreft de pijn. Maar nu probeer ik toch 3000 mg per dag.

Het gaat goed. Misschien ben ik iets minder moe, maar dat moet nog blijken. ( Ben pas met Atkins begonnen en daar ben je in het begin ook vermoeid van...)

Ik was eigenlijk tevreden met de 1500 mg, maar omdat mijn leverwaarden wat verhoogd zijn, ( oorzaak mogelijk een galsteentje, of een virus of medicijn gebruik...) dacht ik, ik probeer maar meer. Omdat MSM een ontgiftende werking heeft ( toch?) dacht ik dat het ook gunstig kan zijn voor mijn leverwaarden.

Ik ben ongeveer 2 maanden geleden met de MSM begonnen.

Atie
Naar boven
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 2:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Atie dank je voor je melding. Heb je al gestemd in het eerste bericht?

MSM maakt gifstoffen los die in je lichaam zijn opgeslagen, dat is goed maar.....................

die gifstoffen moeten dan door lever en nieren worden afgevoerd en dat is extra werk. Dus MSM helpt je niet met het verbeteren van je leverfunctie, maar heeft de lever in het geval dat er bij jou gifstoffen zijnn opgeslagen meer werk.

Dat kan jem erken door een lichete hoofdpijn. Drink veel water, doe eens een test om te zien hoeveel je drinkt.
Naar boven
AtieP
Ervaren met het forum

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 2:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alleen de laatste dagen heb ik iets meer lichte hoofdpijn, door Atkins, veronderstel ik. Die drie maal daags MSM doe ik al een week of vier.
Dus mijn veronderstelling was verkeerd, kan ik beter weer terug gaan naar 1500mg? Ik drink per dag varierend van 2,5 tot 4 liter water. ik heb er gewoon behoefte aan.

Zou de reden van die verhoogde leverwaarden ook kunnen zijn doordat ik MSM ben gaan gebruiken? Als een soort van reiniging van de lever? Ik heb altijd veel medicijnen en pijnstillers gebruikt.

Verder heb inderdaad gestemd!

Groetjes, Atie
Naar boven
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 2:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nu is het GEEN goed moment voor een MSM proef, je bent met een nieuw dieet bezig. Ga dus maar weer terug naar de 1500mg MSM, dat is laag maar het heeft gewerkt voor je. Doe over een paar maanden als de Atkins invloeden op je gezondheid duidelijk zijn nog eens een proef met 3000mg MSM.
Naar boven
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 2:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

AtieP schreef:
Ik heb altijd veel medicijnen en pijnstillers gebruikt.
Dat is waarschijnlijk de reden. Kijk naar mijn artikelen over de lever. Er komt binnenkort een update!!
Naar boven
AtieP
Ervaren met het forum

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 3:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je, Willy. Ik ga dus maar terug naar 1500mg.
Het was me nog niet opgevallen dat je ook een artikel over de lever schreef. Ga ik op zoeken!
Naar boven
Willy
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Di Aug 17, 2004 3:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Binnenkort een aanvulling!!
Naar boven
reinier
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 05, 2006 4:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ongeveer een week geleden met MSM begonnen. Een dag of 3 geleden kreeg ik opeens pukkels in m'n nek en lichte hoofdpijn. Ik kan bijna niet geloven dat het door de ontgiftende werking van MSM komt. Toch is dit het enige dat ik ben gaan bijslikken. Het zou wel een mooi effect zijn.

Zijn er meer mensen met recente MSM ervaringen? Ik ben er wel benieuwd naar.

groeten R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Klantennummer
anja
Verslaafd aan het forum

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2006 11:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ongeveer 3 weken geleden begonnen met MSM en heb er niet zo positieve ervaringen mee!

Begon eerst 2 dagen na msm inname terug spierpijnen in mijn nek en schouders te krijgen!
Na één week begon ik ook lichte hoofdpijn erbij te krijgen, ben dan verminderd met msm.
Na twee weken msm tenemen had ik veel hoofdpijn! Ben nu 2 dagen met msm gestopt, maar de hoofd-en spierpijn zijn er nog altijd.

Dat MSM een ontgifter is, heb ik nu aan den lijve ondervonden! Mijn lever kan dit niet aan!
Ik drink dagelijks 1,5 liter water. Ben nu aan het vermeerderen naar 2 liter!
Wat de msm mij wel geleerd heeft, is dat ik dus dagelijks vecht tegen ontgiftingsverschijnselen!
Sorry, voor het negatieve Anja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Klantennummer
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum voor chronische vermoeidheid Forum Index -> Behandelingsresultaten: Chronische Vermoeidheids Syndroom Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: