|
Forum voor chronische vermoeidheid
kennis = macht = gezondheid
Raadpleeg eerst een arts als u gezondheidsklachten heeft
Het forum wordt ondersteund door orthomoleculaire therapeuten
|
Slow Radio
- 538
- KinkFM
- Radio2
- NOS Journaal
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
emkemk Verslaafd aan het forum
|
Geplaatst: Za Aug 18, 2007 8:21 pm Onderwerp: |
|
|
RS; dank voor je uitgebreide antwoord. Heb inderdaad op dit moment nog één vraagje:
Je schrijft:
| Quote: | | ben voor 98% hersteld, mijn bijnieren moeten nog steeds bijkomen van al die ellende |
Bedoel je met die ellende het AVP of CVS in het algemeen?
Daarnaast - dus toch nog een extra vraag - had jij op het moment dat je begon met crotalus/ avp ook nog steeds last van virale verschijnselen/ grieprigheid/ keelpijn e.d.? _________________ We don't see people as they are, we see them as we are. |
|
| Naar boven |
|
 |
Red Sonia Verslaafd aan het forum
|
Geplaatst: Za Aug 18, 2007 9:37 pm Onderwerp: |
|
|
Graag gedaan.
CVS is elllende, AVP is het begin van het einde van alle ellende. (voor mij althans..)
Ik had alle voorkomende klachten en geen reden om het AVP niet te doen. Wat ik op dat specifieke moment voelde, zou ik niet meer weten.
Wel ben ik blij dat ik heb doorgezet.
Wat zegt PvM van jouw klachten? Stelt hij ook voor om het avp te doen? ik heb nog niet alles gelezen van jou, wel las ik even tussendoor o.a. dat je niet goed slaapt?
Heb je mentaal te verduren gehad? Ben je stresskip? (eh, haan?)
Heb je Amytriptiline van PvM? Als dat niet erg goed bevalt, vraag dan om
5HTP, (zeker als je stresshaan bent..) ik had er veel baat bij. zoals ook de nervensaft. http://www.candida-fibromyalgie-hypoglycemie-chronische-vermoeidheid-me.nl/forums/viewtopic.php?t=7837&sid=a137e2bb3d06bbf51dc60cbe09435572
ik kon even niets anders vinden dan dit:
http://www.livin-balance.com/produkten.html
groet,
R.S. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Ma Aug 20, 2007 9:28 am Onderwerp: |
|
|
Ben niet zo'n stresshaan, maar heb wel veel stress gehad de laatste jaren met 'dank' aan CVS: gezondheid, werk, UWV, ontslag, relatie, frustratie. Je kent dat rijtje wel.
Ben nu aan het experimenteren met amitrip. Halfje per dag. Mijn huisarts is niet zo van middelen voorschrijven. Ik zit bij hem toch in het 'tussen-de-oren'-hoekje Wist niet dat PvM dit ook wilde voorschrijven. Ga hem er eens naar vragen als de test is bevallen. Wordt amitrip eigenlijk vergoed door de ziektekostenverzekeraar?
Wat AVP betreft, raadt PvM mij aan het te doen op basis van de reactie op de crotalus provocatietest. Naar zijn idee is dit een goede stap om te maken, ook omdat uit bloed- en urineonderzoek geen afwijkingen blijken. Hij gelooft dus dat het virale aspect wel eens dé verstoorder zou kunnen zijn.
Mijn twijfel om het avp te doen, komt voort uit het feit dat ik geen virale klachten heb (als we voor het gemak de vermoeidheid even buiten beschouwing laten). Ik heb al 8-9 maanden geen last meer van keelpijn, aften, koorts of griep (1 x een klein weekje) of verhoging. Je snapt dat ik er dus niet zo veel voor voel mijzelf al die klachten weer te geven.
Bovendien heb ik heel veel moeite moeten doen om mijn relatie te redden, mijn werk op te bouwen en te behouden en iets van een sociaal leven te hebben. Als dat weer onder druk komt te staan, ben ik bang dat ik ergens een offer moet brengen (permanent).
...
 _________________ We don't see people as they are, we see them as we are. |
|
| Naar boven |
|
 |
Lia2 Ervaren met het forum
|
Geplaatst: Ma Aug 20, 2007 11:43 am Onderwerp: amitriptyline |
|
|
Amitrityline wordt vergoed door de ziektekostenverzekeraar op recept.
Het is niet duur. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Ma Aug 20, 2007 12:07 pm Onderwerp: |
|
|
| emkemk schreef: | Wat AVP betreft, raadt PvM mij aan het te doen op basis van de reactie op de crotalus provocatietest. Naar zijn idee is dit een goede stap om te maken, ook omdat uit bloed- en urineonderzoek geen afwijkingen blijken. Hij gelooft dus dat het virale aspect wel eens dé verstoorder zou kunnen zijn.
|
Niet iedereen wordt heel erg ziek wordt van het AVP. Hele nare verschijnselen vang je op met hoge doses vitamine C. Ik heb dagen meegemaakt dat ik 8 gram vitamine C moest nemen op me een beetje "goed" te voelen.
Misschien ben je in no-time van je kwaal af?
Juist omdat je geen "virale klachten"hebt, zal het AVP reuze meevallen, denk ik. En PVM? Wat zegt hij hiervan?
Tja , en over je werk, sociale leven en je relatie dat is een keuze die je zelf maakt, maar wat ik weet, dat je leven er een stuk beter uitziet zonder vermoeidheidsklachten!
By the way, ik heb door de CVS mijn baan verloren, mijn relatie is verbroken, ben verschrikkelijk in de steek gelaten, vrienden kwijtgeraakt, had geen sociaal leven meer, maar wat ik ben ik een stuk gelukkiger nu ik me zo goed/fit/ voel en alles weer op de rail heb!!
Moeilijk he? Keuzes maken.
R.S. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Ma Aug 20, 2007 12:17 pm Onderwerp: |
|
|
RS, net als jij ben ik al veel kwijt geraakt. Achteraf soms zelfs prettig; in tijden van nood leer je je echte vrienden kennen. Ik zie dat nu als een voordeel. De vrienden die ik nu nog heb zijn dus ook vrienden voor het leven.
Nog zo'n lastige keuze; sudder ik nog lang door op dit niveau of maak ik op een heftige manier korte metten met de klachten? Beide zetten alles wat waardevol is onder druk. Maar mijn huwelijk wil ik echt niet kwijt... We zetten er nog maar eens de schouders onder en hopen op het beste.
Bij mij zijn de klachten begonnen na een hele heftige entero-virale ziekte. Nooit aangetoond wat dit was. Omdat ik nu door de provocatietest vooral maag/darmklachten heb (en vermoeidheid), denkt PvM aan een rond cirkeltje; de klachten waar alles mee begon keren nu feitelijk terug (zij het minder heftig). Om die reden denkt hij nu de oorspronkelijke koe bij de spreekwoordelijke horens te hebben d.m.v. AVP.
PvM denkt zelf aan het coxsackie virus. Dat is bij mij al eens 'aangetoond' door de electro-acup. Maar coxsackie zit weer NIET in crotalus... Dubbel  _________________ We don't see people as they are, we see them as we are. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Ma Aug 20, 2007 12:19 pm Onderwerp: |
|
|
Nog even over die amitrip: ik merk geen hele heftige reacties. Maar toen ik begon, en nu ik ophoog naar een halve tablet, heb ik wel hoofdpijn. Niet heel erg, maar wel aanwezig. Dof gevoel. Ik heb dit wel vaker. Maar zou dit een bijwerking van de amitrip kunnen zijn?
Alles kan!? _________________ We don't see people as they are, we see them as we are. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Ma Aug 20, 2007 12:34 pm Onderwerp: |
|
|
| emkemk schreef: | . Maar mijn huwelijk wil ik echt niet kwijt... We zetten er nog maar eens de schouders onder en hopen op het beste.
 |
Waarom huwelijk op het spel zetten???omdat je ziek bent?
Je partner leeft met jou mee en helpt je waar nodig?
(hoop ik toch voor je)
Coxsackie virus:
De diagnose wordt gesteld met laboratoriumonderzoek waarbij ontlasting, slijm uit de keel, urine of hersen- en ruggenmergvocht (liquor) worden onderzocht (bij jou ook?).
De behandeling is gericht op het bestrijden van de verschijnselen; het virus zelf kan niet worden aangepakt.
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=75451
Als ik dit lees, denk ik dat het AVP uitkomst biedt, hoe moet anders dat virus uit je lijf? Wil PvM proberen, of denkt ie zeker te weten dat het je zal helpen?
In het laatste geval zou ik er gewoon voor gaan
!
RS |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Ma Aug 20, 2007 12:56 pm Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet meer precies hoe PvM het heeft gezegd. Wat ik wel herinner, is dat hij zei dat hij het mij niet door de strot wilde duwen. Had mijn bezwaren kenbaar gemaakt. Daarom bleef hij misschien wat op de vlakte om mij niet te dwingen. Maar volgens mij was het voor hem zo klaar als een klontje; doen, beste optie. _________________ We don't see people as they are, we see them as we are. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Ma Aug 20, 2007 12:58 pm Onderwerp: |
|
|
| Quote: | Waarom huwelijk op het spel zetten???omdat je ziek bent?
Je partner leeft met jou mee en helpt je waar nodig?
(hoop ik toch voor je) |
Tuurlijk leeft zij mee. Maar zij lijdt ook mee. Het duurt al erg lang, alle zaken m.b.t. kind & huishouden komen op haar schouders terecht. Kost haar ook veel energie. Zij moet meestal alleen naar verjaardagen en feestjes e.d. Dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Bovendien geloof ik ook wel dat het moeilijk is om samen te leven met iemand die ook mentaal er flink doorheen zit.
Ga er van uit dat zij ook een dip heeft gehad en dat we nu weer samen vooruit gaan. _________________ We don't see people as they are, we see them as we are. |
|
| Naar boven |
|
 |
Starry880 Nieuw in dit forum

|
Geplaatst: Di Sep 18, 2007 1:25 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi hoi,
fijn te horen dat AVP werkt voor jou! Ik heb geprobeerd hier info over te vinden maar ik kan niets vinden... Wat waren jou klachten voordat je aan AVP begon en hoelang had je deze klachten..
Groetjes |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Wo Sep 26, 2007 9:32 pm Onderwerp: |
|
|
| Starry880 schreef: | Hallo,
ik heb ook een vraag omtrnet CVS. Ik heb al 5 jaar CVS, vastgesteld aan de hand van bloedonderzoek en een longfoto, meer niet.. De laatste jaren is dit een stuk erger geworden, ik ben altijd moe, word 4a 5 keer wakker per nacht (reageer niet op pilletjes die de slaap moeten bevorderen, homeopatische) heb elke dag spierpijn, in handen of benen, stijf gevoel, zwaar gevoel in lichaam. Schouders en nek zitten vaak vast, vaak hoofdpijn. Daarnaast heb ik ook al vanaf sochtends een opgeblazen buik en veel problemen met mijn darmen. Veel vaginale afscheiding en slecht ruikende donkere urine. Ook heb ik daarnaast last van huidproblemen, huisarts denkt aan schimmel en andere plekjes exceem. Binnenkort ga ik weer naar een internist, aangezien mijn klachten erger en erger worden. Zelf denk ik dat het wellicht iets met schimmels te maken zou kunnen hebben.. ik heb 2 jaar geleden wel het candidadieet gevolgd maar werd daar niet echt beter van. De huisarts dacht trouwens aan CVS + Fibromyalgie.
Heeft u misschien een idee, aan de hand van de opgesomde klachten, wat ik zou kunnen hebben? Ik vertrouw er namelijk niet echt op dat de internist met een oplossing zal komen.. aangezien hij dat een paar jaar geleden ook niet echt deed.
Alvast bedankt, |
Dezelfde klachten had ik ook, behalve de vaginale afscheiding en slecht ruikende donkere urine. Ook geen huidproblemen, schimmels of exceem.
Bij jouw dus duidelijk wel schimmels?!
Een normale voeding bevat alle benodigde vitaminen en mineralen, maar is die voeding wel zo normaal? De gewone dietiek gaat uit van hoeveelheden eiwit, koolhydraten, vetten en een warmte eenheid. Joules (caloriën). Moerman, Bircher Benner, professor Kollath, Ragar Berg, Alfred Vogel gaan uit van de Ph. het zuur/base evenwicht in de voeding. En dat geeft een totaal andere benadering over ziekte en gezondheid. Een zuur/base evenwicht wordt bereikt door 80% fruit en groente en 20 % iets zuurvormends.
Vlees, vis, eieren, graan, rijst, koffie, thee, kaas, geven allemaal een zuurvormend produkt. We hebben dus een zuurvormend dieet. Met de bijbehorende klachten en bijkomstigheden. Die zijn niet echt door de farmaceutische industrie of operaties te herstellen. Of wel????
Zuur plus Base geeft Zout plus Water. Eiwit in een basisch milieu geeft Ureum, kan door de nieren / urine weg. Eiwit in een zuurmilieu verteerd geeft een overmaat aan urinezuur. Moeilijk verteerbaar en wordt daardoor opgeslagen in de weefseldepots. En geeft klachten. Van Rheuma tot Migraine. Het wegwerken van deze depots kost maanden zo niet een aantal jaren met een basisch dieet.
R.S. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Wo Sep 26, 2007 9:38 pm Onderwerp: |
|
|
| Red Sonia schreef: | Zoveel mensen met CVS die, net als ik, de kwaal hebben opgelopen door virussen (of 1)
EN dat virus krijg je weg met AVP!
Ik ben ziek geworden in 2000. Na veel zoektochten met crotalus begonnen in november 2005. Dr. van Meerendonk dacht aanvankelijk dat crotalus alleen voldoende zou moeten zijn. Maar helaas, medio februari 2006 kreeg ik de rest van het AVP ook toegezonden. Het ijzer bleek voor mij niet nodig, die had ik voldoende(bloedonderzoek)
ANTIVIRAAL PROTOCOL
1. Crotalus
Werking: antiviraal
Dosis: 1 ampul om de dag. ’s Ochtends nuchter innemen: ampul breken, vloeistof in een klein beetje water oplossen en vervolgens 2 minuten onder de tong houden, dan doorslikken en glas water drinken, daarna ca. 15 minuten niet eten of drinken.
2. Lymphomyosot
Werking: lymfedrainage
Dosis: om de dag (op de dag van de Crotalus) 2 maal daags 4 tabletten of om de dag 2 maal daags 30 druppels
3. Taurine
Werking: immuunstimulerend
Dosis: om de dag (niet de dag van Crotalus en Lymphomyosot)
1 capsule bij het ontbijt
4. Vitamine C
Werking: ontgiftend, immuunstimulerend
Dosis: 2 maal daags 2 tabletten ŕ 1000 mg of 2 maal daags een theelepel poeder (elke dag)
5. IJzer complex
Werking: ontgiftend
Dosis: 2 maal daags 2 tabletten (elke dag), bij misselijkheid of obstipatie dosis verlagen naar 2 maal daags 1 tablet
6. Radinorm of Oxy 5000
Werking: ontgiftend
Dosis: 2 maal daags 2 tabletten (elke dag)
7. Selenomethionine 500 mcg
Werking: immuunstimulerend, ontgiftend
Dosis: 1 maal daags 1 (elke dag)
In het begin van de behandeling, en bij het verhogen van de dosis Crotalus na een maand, kunnen er bijwerkingen optreden van hoofdpijn, vermoeidheid en grieperigheid. Als deze bijwerkingen erg heftig zijn betekent dat een te sterke aanval op het virus. In dit geval dosis Crotalus verlagen naar halve ampul (evt. nog minder) en eventueel ook taurine stoppen, de overige middelen doorslikken. Na een maand van de behandeling de dosis Crotalus verhogen naar 2 ampullen, indien mogelijk. Bij een gunstig effect wordt de dosis na 2 maanden naar 3 ampullen verhoogd en zo nodig na 3 maanden naar 4 ampullen.
Dosis Crotalus NOOIT verhogen, als het slechter gaat!!!
De totale kuur duurt meestal 4-6 maanden.
-----------------------------------------------------------------------------------
EN INDERDAAD!!! Na 5 maanden voelde ik me al stukken beter! En hoefde geen ampullen meer. De laatste dag had ik geloof ik 13 ampullen gehad, en ik had geen reactie meer.
Maar al die maanden ging wel met veel ellende gepaard, gossie wat ben ik ziek geweest tijdens het AVP! Maar ik wist waarvoor ik het deed! Ik wist ook toen al dat ik beter zou worden! En bovenal: IK WILDE WEER BETER WORDEN!!
Reuma-achtige pijnen; s 'morgens bij t opstaan stijf als een plank, Opgezette halsklieren, dikke keel, geweldige griepverschijnselen, heel erg moe. NOG erger dan "normaal" , geen minuut lang kunnen staan...
Afgewisseld met hoofdpijnen van hier tot ginder.. enz
Dus ik heb 8 maanden lang crotalus gehad, waarvan 5 maanden AVP
Nu neem ik nog steeds elke dag 2 gram vitamine C , een goede multivitamine, levertraan (jawel!) en af en toe een kuurtje vit. B 1000mg. IK ben voor 98% hersteld, mijn bijnieren moeten nog steeds bijkomen van al die ellende (begin straks met npc creme) en af en toe moet ik opppassen wat ik eet, maar dat moet iedereen denk ik toch.
GOEDE voeding (veel groente en fruit en omega 3) is heel belangrijk, zeker voor CVS ers!
http://www.fonteine.com/levertraan.html
Over de vitamine C:
http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/artikelen/vitc2.html
R.S. |
|
|
| Naar boven |
|
 |
Liesbeth58 Verslaafd aan het forum
|
Geplaatst: Wo Sep 26, 2007 9:48 pm Onderwerp: |
|
|
Een leuke site is ook: www.levendvoedsel.nl. Ik heb de syllabus besteld en vond het heel informatief.
Liesbeth |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|